۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۸۳۵۴۵

جهاد مدیریتی پلی برای ایجاد فرهنگ بهتر

جهاد مدیریتی پلی برای ایجاد فرهنگ بهتر
دکتر محمدرضایی گفت: مدیریت جهادی عاملی برای رشد کشور تلقی می شود و از رئیس جمهور تقاضای جهادی عمل کردن در مدیریت کشور را داریم زیرا مدیر جهادی مانند پدری مهربان است.

دکتر محمد محمد رضایی رئیس بنیاد نخبگان استان قم در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: با توجه به انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم تقاضای تحقق وعده های انتخاباتی و وظایف ریاست جمهور محترم را خواستاریم.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری فرهنگ به معنای هوایی است که انسان تنفس می کند که اگر هوا پاک شد نهایت استفاده را از آن برده می شود و در صورت آلوده بودن جز خسران چیزی نصیب نمی شود.

دکتر محمد رضایی ادامه داد: فرهنگ هویت یک ملت را تشکیل می دهد زیرا تمام خصوصیات و ویژگی های یک جامعه را از جمله سبک زندگی، آداب معاشرت، تفکر و... شامل می شود و می تواند آن را به نسل های بعد نیز انتقال دهد.

وی با توجه به اهمیت فرهنگ اظهار داشت: از آنجایی که هدف ما رقم زدن تمدن بزرگ اسلامی در جهان است لازمه آن غنی کردن جامعه خود با فرهنگ اسلامی می باشد تا شرایط مساعد برای به کمال رساندن فرهنگ و ترویج آن در جوامع بین الملل مهیا شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم بیان کرد: انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران نماد فرهنگ عزت، شجاعت، فداکاری و... بوده است و این یک فرهنگ جهانی و همگانی می باشد و هیچ وقت وقت از بین نمی رود پس هروقت مشکلی برای جامعه اسلامی پیش می آید بخاطر فاصله گرفتن از این آرمان و اشعار می باشد.

وی ادامه داد: برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه در ابتدا باید گذشته را شناخت زیرا شناخت گذشته چراغ راه آینده می باشد که دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی سعی بر تحریف تاریخ گذشته را دارند تا حقایق را از نظر عموم پنهان کنند مانند تحریف تاریخ طاغوت و جایگاه ایران در حکومت پهلوی.

دکتر محمد محمد رضایی در پاسخ به سئوال خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا در مورد راه کار مناسب برای ترمیم مسائل فرهنگ جامعه گفت: مدیریت جهادی عاملی برای رشد کشور تلقی می شود و از رئیس جمهور محترم تقاضای جهادی عمل کردن در مدیریت کشور را داریم زیرا مدیر جهادی " کَلوالد رحیم" مانند پدری مهربان است و باید تمام تلاش، اهداف، سعی خود را بر اجرای وظایف خود نسبت به جامعه ابراز کند.

وی افزود: با درس گرفتن از افراد جهادی مانند شهید قاسم سلیمانی می توان هم جامعه را تصحیح کرد و نیز می توان الگوی خوبی برای جوانان و نسل جدید ارائه کنیم که نتیجه آن ساخت واکسن ویروس کرونا به دست دانشمندان کشور عزیزمان می باشد.

رئیس بنیاد نخبگان ادامه داد: مدیریت جهادی باید در زمینه هایی باشد که بتوان برای رشد و پویایی کشور بر روی آن ها حساب باز کرد که در درجه اول طبق فرموده مقام معظم رهبری مدیریت جهادی در جهت علم و پژوهش باشد که لازمه آن برنامه جامع دولت برای سیستم آموزشی کشور است و در درجه دوم مدیران نیز باید علقه و خرقه فرهنگی را نیز در راستای انجام به وظایف خود داشته باشند.

وی ادامه داد: راه سوم ایجاد رغبت ایجاد حس وطن پرستی نخبگان مقیم خارج از ایران می باشد تا در کشور بمانند و کشور خود را سرفراز کنند و راه چهارم مدیران باید حوزه اخلاق معنوی و فرهنگی پیش قدم شوند که با توجه به داشتن اخلاص، ایمان و معنویت مسائل فرهنگی را لبریز از اخلاق اسلامی کنند.

دکتر محمد رضایی گفت: راه پنجم ایجاد عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد است که نیاز جامعه بشری می باشد و ششم تشکیل سبک زندگی اسلامی و هفتم نیز تقویت ملی گرایی عزت نفس ملی و مرزبندی با دشمنان است.

سینا ریاحی
ارسال نظرات