۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۶۸۳۵۵۶

چهار اولویت پیشنهادی به دولت جدید برای حل مشکلات فرهنگی

چهار اولویت پیشنهادی به دولت جدید برای حل مشکلات فرهنگی
حجت الاسلام آتش زر گفت: چهار اصل و اولویت مهم برای از بین بردن بحران مسائل فرهنگی وجود دارد که اولویت اول دولت اسلامی مبارزه با فساد و رانت خواری می باشد.

حجت الاسلام سید محمد آتش زر رئیس شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: در تعریف فرهنگ معمولا آن چیزی که در اذهان عموم خطور پیدا میکند مسائل ظاهری مانند حجاب می باشد اما در واقع یکی از مشکلاتی که جامعه را همواره تهدید می کند مسائل اقتصادی، سودهای کلان و ربای بانکی حرام و... می باشد که زمینه بستر سازی فرهنگی را از بین می برد.

وی افزود: چهار اصل و اولویت مهم برای از بین بردن بحران مسائل فرهنگی وجود دارد که اولویت اول دولت اسلامی مبارزه با فساد و رانت خواری می باشد که اگر این معضل از بین برود شرایط برای اقدام کارهای فرهنگی مهیا می شود.

حجت الاسلام آتش زر ابراز داشت: دومین اولویت ایجاد عدالت اجتماعی می باشد زیرا با برقرار عدالت اجتماعی در جامعه مردم موجب به پذیرش فرهنگ اسلامی می شوند که عدالت اجتماعی یک امر برای قبول فرهنگی اسلامی محسوب می شود.

وی با توجه به اولویت های پیشنهادی به دولت ادامه داد: سومین اولویت هم راستا بودن نهاد های مرتبط با فرهنگ است که با حفظ وحدت و همکاری با نهاد های اصلی و جلوگیری از موازی کاری بستر سازی فرهنگی را تامین می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: اولویت چهارم تبلیغ فرهنگ کار و تلاش است که مردم این فرهنگ را باید مبنا و اصل قرار دهند زیرا که تبلیغ فرهنگ کار، سرمایه اجتماعی جامعه محسوب می شود.

سینا ریاحی
ارسال نظرات