۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۸۳۵۷۶
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تبیین محتوای نهج البلاغه با زبان روز در جامعه

ضرورت تبیین محتوای نهج البلاغه با زبان روز در جامعه
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که دشمن به دنبال نادیده گرفته شدن سرمایه های معنوی ما است، گفت: باید محتوای نهج البلاغه با زبان هنر و روز در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بین المللی گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در جهان معاصر با اشاره به در پیش بودن ایام دهه امامت و ولایت بر ضرورت تقویت جریان غدیر در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود به منظور خروج غدیر از مظلومیت استفاده شود، افزود: غدیر عامل تعالی و سعادت بشر در برابر انحرافات است.

امام جمعه ساری به اهمیت و جایگاه کتاب نهج البلاغه اشاره کرد و با بیان این که بیانات مهم حضرت علی(ع) در نهج البلاغه زندگی ساز است، گفت: این کتاب می تواند انسان را در مسیر درست هدایت کند و همه ما می توانیم به راحتی زمینه خودسازی و جامعه سازی را در کلام علی(ع) پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ترویج غدیر و نهج‌البلاغه و فرهنگ آن‌ها از عوامل مقابله با فرهنگ دشمنان اسلام و آدم‌کشان است، تصریح کرد: باید فرهنگ غدیر با برنامه ریزی و بهره گیری از فرصت های موجود به یک فرهنگ جهانی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که حضرت علی (ع) به عنوان یک شخصیت بی‌نظیر تاریخ که مولود غدیر است یک سرمایه عظیم برای ما است، خاطرنشان کرد: نهج البلاغه هم سرمایه کلامی مربوط به این حضرت است‌ که معرفی این دو سرمایه به دنیا باید در اولویت قرار بگیرد.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمن به دنبال نادیده گرفته شدن سرمایه های معنوی ما است، تصریح کرد: باید با زبان و هنر روز محتوای نهج البلاغه را در فضای واقعی و مجازی تبیین کنیم.

وی با تأکید براین که باید رویکرد ارزشی حضرت علی(ع) در نهادهای آموزشی به ویژه دانشگاه و حوزه های علمیه ترویج و مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: باید در جهت تطبیق فضای دانشگاهی و حوزوی گام برداریم و این الگوسازی در حوزه حکمرانی و ریاست هم پیاده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره بستر سازی به منظور برگزاری کنگره بین المللی گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در استان، افزود: این کنگره باید مطالبه‌گر باشد و دلیل این که رویکردها با احکام نهج البلاغه تطبیق ندارد مورد پرسش گری قرار گیرد.

امام جمعه ساری با بیان این که متاسفانه الگوگیری از زندگی امیرالمومنان علی(ع) بسیار کمرنگ است، خاطرنشان کرد: کنگره‌های علمی و عملی می‌تواند گام موثری باشد تا شاهد مشکلاتی در حوزه مسکن، اشتغال و اقتصاد نباشیم./950/

ارسال نظرات