۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۸۳۳۶۷
امام جمعه بابل تأکید کرد؛

ضرورت تداوم برخورد دستگاه قضا با مفسدان در جامعه

ضرورت تداوم برخورد دستگاه قضا با مفسدان در جامعه
مازندران - امام جمعه بابل بر ضرورت تداوم برخورد دستگاه قضا با مفسدان تأکید کرد و گفت: باید مردم آثار برخورد قاطع با مجرمان را ببینند تا حالت بازدارندگی مجازات بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی گفت: همان طور که امام راحل فرمودند مظلومیت شهیدبهشتی از شهادتش جانسوز تر بود.

وی با بیان این که باید همواره یاد و خاطره چنین شخصیت های بزرگی در انقلاب زنده و پویا باقی بماند، افزود: نباید بگذاریم نسبت به شخصیت های خالص انقلاب حق ناشناسی شود که اگر خدای ناکرده این گونه شود، همراهی با دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که دستگاه قضا در نظام اسلامی از یک جایگاه مهمی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این نهاد اثرگذار به عنوان یکی از بازوان اصلی نظام اسلامی در تحقق عدالت در جامعه است.

امام جمعه بابل با بیان این که میزان مراجعه مردم به دستگاه قضایی بسیار بالا است، تصریح کرد: مردم توقع دارند که آغوش باز قوه قضاییه را به عنوان یک مامن و یک دژ استوار ببینند که قضات محترم در پرونده ها بر اساس عدالت تصمیم گیری نمایند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انتظار مردم رفتار کریمانه از سوی قضات و کارکنان زحمتکش دستگاه قضا با آنها است، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای ورودی پرونده ها به قوه قضائیه، انتظار این است با کرامت و عزت کامل با مردم رفتار شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا حجم ورودی پرونده ها به ویژه پرونده های کیفری به دستگاه قضا کاهش یابد، تصریح کرد: به طور حتم کاهش ورودی پرونده ها به قوه قضائیه موجب رسیدگی بهتر قضات به آنها خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از الکترونیکی شدن پرونده ها در دستگاه قضا، این اقدام را موجب تسریع در روند رسیدگی به امور مردم دانست و خاطرنشان کرد: باید در عین کاهش برخی هزینه ها برای مردم، زمان رسیدگی به پرونده ها نیز کاهش پیدا کند تا مردم رضایت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود، برخورد قاطعانه با مفسدان در سال های اخیر را از جمله اقدامات ارزشمند دستگاه قضا دانست و بیان داشت: باید آثار برخورد قاطع با مجرمان را مردم مشاهده کنند تا حالت بازدارندگی مجازات بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی، برقراری عدالت را یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی دان دانست و تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت برقراری عدالت در جامعه استفاده شود و تلاش کنیم تا حق هیچ مظلومی پایمال نشود.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از حضور مقتدرانه مردم در انتخابات 28 خرداد، افزود: این انتخابات زیر آتش شدید دشمن بود، اما ملت ایران با بصیرت، زمان شناسی و روحیه انقلابی خود حماسه ساز شدند.

وی با بیان این که دشمن همه توان خود را به کار گرفت تا مانع از حضور مردم در پای صندوق های رأی شود، گفت: اما ملت ایران با حضور معنا دار خود توطئه دشمن را خنثی کردند و بیش از 60 درصد مردم نیز آیت الله رئیسی را انتخاب کردند.

امام جمعه بابل با اشاره به این که مردم علیرغم همه مشکلات و گلایه ها در انتخابات شرکت کردند و امید خود را با رأی به فرد اصلح ابراز کردند، افزود: برخی می خواهند مشارکت کم مردم را به معنای اعتراض مردم از نظام بدانند، اما مشارکت کم به معنی اعتراض به افرادی بود که هشت سال مشکل برای مردم ایجاد کردند./950/

ارسال نظرات