۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۸۳۶۳۳
حلقه مفقود فرهنگ(12)؛

سه پله فرهنگی برای صعود دولت سیزدهم

سه پله فرهنگی برای صعود دولت سیزدهم
حجت الاسلام ایازی گفت: مسائل فرهنگی اصول و بنیاد هر جامعه ای است زیرا بسیاری از مشکلات کشور از جمله ضعف معیشتی، بیکاری و عدم تولید را در بر می گیرد.

حجت الاسلام سید علی نقی ایازی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: اولین مبحث در موضوع اولویت های فرهنگی مسئله گفتمان سازی حاکمیت و ملت است زیرا عدم مشارکت حداقل نیمی از مردم جمهوری اسلامی ایران در انتخابات نشان دهنده از هم گسیختگی ملت و دولت می باشد.

وی افزود: مساله اول عدم شفافیت و نبود رابطه مستدام دولت با مردم است که موجب اخلال در امور فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... می شود و رئیس جمهور دولت جدید به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف به برطرف کردن موانع می باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: با توجه به مساله عدم ارتباط دولت و ملت و ایجاد از هم گسیختگی باید گفت که یکی از راه های توسعه و پیشرفت کشور به رابطه مردم با حاکمان منحصر می شود که دولت جدید باید تدابیری در امور خانواده، سیستم آموزشی کشور و نهاد های فرهنگی بیاندیشد.

وی اظهار داشت: مساله دوم توسعه رفع دین گریزی است که در شرایط کنونی جامعه برای رفع این مشکل باید با اقدامات هوشمندانه و تبیین عالمانه ای را اعمال کرد تا خلا پیش آمده برطرف شود.

حجت الاسلام ایازی ادامه داد: مساله سوم فرهنگ سازی در مواجهه با آسیب های اجتماعی موجود جامعه مانند خودکشی، اعتیاد، افزایش طلاق و... می باشد که بسیاری از قبیل این آفات را می توان با ایجاد فرهنگ قوی و غنی برطرف نمود.

وی ابراز کرد: مسائل فرهنگی اصول و بنیاد هر جامعه ای است زیرا بسیاری از مشکلات کشور از جمله ضعف معیشتی، بیکاری و عدم تولید را در بر می گیرد به بیانی دیگر فرهنگ ریشه و چشمه جامعه می باشد که با توجه به اهمیت این موضوع تمام نهاد های فرهنگی مانند حوزه علمیه، آموزش و پرورش و... با همکاری دولت موظف به رفع مشکلات موجود می باشند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات