۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۸۳۶۴۱
رییس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا:

مرزهای اندیشه امامین انقلاب باید در همه گفتمان های دولتی تبیین شود

مرزهای اندیشه امامین انقلاب باید در همه گفتمان های دولتی تبیین شود
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: باید مرز‌های اندیشه امام و رهبری در همه گفتمان‌های دولتی تبیین شود، جامعه باید آگاه شود و در انتخابات مفیدترین گفتمان را انتخاب کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا در همایش بصیرتی سیاسی اساتید  مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم که با حضور حجت الاسلام اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم و سردار صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل منطقه، با موضوع تحلیل انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و مسائل روز بین الملل در مصلی قدس برگزار شد، به بیان سخنانی درباره مسائل اساسی و چالش‌هایی که نظام جمهوری اسلامی و انقلاب تا کنون با آن‌ها روبه رو بوده است، پرداخت.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا  گفت: اولین مسئله اساسی که نظام اسلامی تا کنون از اول انقلاب با آن روبه رو بوده، بحث نفوذ تفکر لیبرال و سکولار غربی است. باید مرز‌های اندیشه امام و رهبری در همه گفتمان‌های دولتی تبیین شود، جامعه باید آگاه شود و در انتخابات برترین و مفیدترین گفتمان را انتخاب کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: دومین مسئله اساسی و مهم، قرار گرفتن مردم در تضاد منافع ملی و شخصی است، مردم نباید در قبال وصیت‌های امام راحل، دوگانه عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در وصیت مهم و حیاتی خود ۳ ویژگی فرموده اند: اول، پشتیبان ولایت فقیه بودن تا آسیبی به ممکلت نرسد؛ دوم، نسپردن و ندادن کشور به دست دشمنان و نا اهلان؛ و سوم اینکه آمریکا شیطان رجیم است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد:در وصیت اول امام خمینی (ره)، مردم حقیقتا همراه و پشتیبان ولایت فقیه بوده اند، هم در جنگ هم در همه فتنه ها؛ مردم با همه وجود احساس میکنند که رهبری محور انسجام، وحدت، اقتدار و صلابت در برابر دشمنان است.

وی اضافه کرد: اما نسبت به وصیت دوم و سوم امام راحل، باید بیشتر تلاش کنیم و در جریانی مثل انتخابات منافع ملی را لحاظ کنیم و منافع شخصی را ترجیح ندهیم و همچنین باید تشخیص بدهیم که وعده‌های نامزد‌های انتخاباتی با خط و مشی امام همخوانی دارد یا ندارد، مردم عزیز ایران باید  همیشه منافع شخصی را در راستای منافع ملی ببینید و گرفتار تضاد بین منافع ملی و شخصی نشوند.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا ادامه داد: از دیگر مسائل مهم، روبه رویی نظام با یک دموکراسی باز و غیرکنترل شده است. در دنیا چنین دموکراسی وجود ندارد؛ امروزه با توجه به مشکلات و مسائل جامعه و همچنین تحریم‌ها و دشمنانی که داریم، این مدل دموکراسی در راستای براندازی نظام است.

وی خاطر نشان کرد: دموکراسی که عقل را جایگزین وحی کند، انسان را جایگزین خداوند قرار می‌دهد، باید اصلاح شود و این دموکراسی باید تغییر یابد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خطاب به بسیجیان مرکز اساتید و نخبگان حوزه علمیه گفت: باید از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرید و برنامه ریزی کنید و ورود جدی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی و اجتماعی داشته باشید.

وی در پایان در رابطه با انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: این انتخابات، سالم‌ترین انتخابات کشور بود. امسال همه دشمنان پای کار آمده بودند که انتخاباتی با شور حداقلی برگزار شود که با مدد الهی و حضور حماسی مردم عزیز ایران؛  ناامید و مایوس شدند.

ارسال نظرات