۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۸۳۵۳۳
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در گفت‌وگو با رسا:

مجاهدین خلق پای خود را جای پای خوارج گذاشتند

مجاهدین خلق پای خود را جای پای خوارج گذاشتند
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شاهرودی گفت: امیرالمومنین قصد جنگیدن با خوارج را نداشت تا آن زمانی که خوارج شمشیر کشیدند و به آزار و اذیت مردم پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن درود فرستادن بر روح شهدای انقلاب و شهدای ترور خون آنها را مایه تنومند شدن درخت انقلاب خواند و گفت: انقلاب‌هایی که تاکنون رخ داده با قتل‌ها و خونریزی‌های زیادی همراه بوده؛ به عنوان مثال انقلاب فرانسه صد سال در تلاطم شدید قرار داشت.

وی ادامه داد: در انقلاب فرانسه به ترتیب لویی چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم هر کدام که سر کار آمدند، گروه قبلی را قتل‌عام کردند تا سرانجام امپراطوری ناپلئون همه را قتل عام کرد و خودش باقی ماند؛ انقلاب شوروی نیز گرفتار همین مسائل شد و لنین و استالین قتل‌هایی را انجام دادند که در تاریخ بیش از ۲۰ میلیون قتل ثبت شده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بر بررسی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: اما انقلاب اسلامی ایران به رغم همه فشارها و قتل‌هایی که قبل از انقلاب در جهت عدم پیروزی انقلاب تحمیل شد، پس از انقلاب با توجه به پشتوانه قوی مردمی از امام و اسلام ما میزان تلفات چندانی نداشتیم.

وی افزود: اما طبیعی است که هر انقلابی با تغییرات گسترده همراه است ولی هنر حضرت امام این بود که هم طبقه حاکمه و هم هیئت حاکمه را برداشت؛ هیئت حاکمه همان درباریان شاه بودند که فرار کردند و طبقه حاکمه نیز سرمایه‌داران و تمام کسانی بودند که از کنار طاغوتیان به آلاف و الوف رسیده بودند که همه‌شان فرار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شاهرودی رفتن هیأت حاکمه و طبقه حاکمه را هنر حضرت امام خواند و اذعان کرد: وقتی یک انقلاب با پشتوانه مردمی وارد شده منافع این دو طیف به خطر می‌افتد چه در داخل باشند و چه در خارج و درنتیجه در مقابل انقلاب می‌ایستند که انقلاب نیز به خاطر مردم باید ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه یک طیف از مخالفان داخلی جریان چپ بودند خاطرنشان کرد: جریان چپ با شیوه‌های چندگانه نفوذ کرد و حتی پست ریاست جمهوری را نیز در اختیار گرفت؛ اما امام مدیریت میدان داشتند و مانع وقوع فاجعه شدند که در ادامه، آنها دست به فعالیت‌های ایذایی زدند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا سازمان مجاهدین خلق را به خوارج در زمان امیرالمؤمنین تشبیه و تصریح کرد: امیرالمومنین برای هدایت شدن خوارج تلاش زیادی کرد و قصد جنگیدن با آنها را نداشت تا آن زمانی که خوارج در مقابل مردم شمشیر کشیدند و به آزار و اذیت مردم پرداختند.

وی همچنین ادامه داد: هر حکومتی این وضعیت را ببیند باید مقابله کند؛ نظام نیز در مقابل این جریان منافقین بسیار کوتاه آمد ولی وقتی قتل مردم و غارت افراد بی گناه از جانب سازمان مشاهده شد، افرادی که باعث و بانی این کار بودند با آنها مقابله شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شاهرودی در پایان با بیان اینکه نظام در مقابل جلادان مجاهدین بسیار کوتاه آمد، گفت: رفتار قضات ما در آن دوره کاملاً قابل دفاع است؛ زیرا وقتی حکومت دینی در خطر می‌افتد، حفظ آن از اوجب واجبات است و امیرالمومنین نیز رفتارش با خوارج همینگونه بود.

ارسال نظرات