۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۸۳۶۴۴

طلبه‌ای که موجب مظلومیت بیشتر شهید بهشتی شد

طلبه‌ای که موجب مظلومیت بیشتر شهید بهشتی شد
حجت الاسلام یونسی در گفتگویی اظهار داشت: در اوایل انقلاب، انقلابیون تنها بودند و امام با جمع معدودی این راه سخت را طی کردند و خیل عظیم متحجرین، واپس گرایان و متعصبین مخالف انقلاب بودند و امروز جایی برای افکار بهشتی‌ها و مطهری‌ها نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا، علی یونسی، وزیر اطلاعات در دولت اصلاحات و از فعالان جریان چپ در بخشی از یک مصاحبه با جماران پیرامون شهید بهشتی با اشاره به سابقه تحصیلی خود در مدرسه علمیه حقانی (مدرسه مرتبط با شهید بهشتی و شهید قدوسی در قبل از انقلاب) گفته است:‌ سه گروه شهید بهشتی را تحمل نمی کردند. گروه های معاند و مخالف و ضد انقلاب و توقعی هم نبود؛ همان‌ها که ایشان را شهید کردند. گروه های سطحی مذهبی افراطی انقلابی هم شهید بهشتی را تحمل نمی کردند. جریان ارتجاع مذهبی، روحانیون سطحی و متعصب که متأسفانه جمعیتشان هم زیاد بود و شاید بتوانیم بگوییم غالبا این جماعت بودند. همه اینها با بهشتی ها، مطهری ها و حتی امام خمینی(س) مخالف بودند.

او می‌افزاید: آقای مطهری در قم غریب بود. بهشتی در قم غریب بود. یک موقع آیت الله دکتر محقق داماد، دکتر علی لاریجانی و جمعی از دانشجویان آن زمان تصمیم گرفتند مطهری را به قم دعوت کنند تا برای طلاب سخنرانی کند. خود من وقتی برای اولین بار سخنرانی مطهری را شنیدم تعجب کردم که چنین روحانی‌ای هم وجود دارد. همان موقع خیلی‌ها مخالف بودند که ایشان نباید در حوزه علمیه سخنرانی کند. این در حالی است که به جز مطهری کسی پاسخگوی شبهات نبود.

یونسی همچنین تصریح می‌کند: انقلابیون تنها بودند و امام با جمع معدودی این راه سخت را طی کردند و خیل عظیم متحجرین، واپس گرایان و متعصبین مخالف انقلاب بودند. البته وقتی همه مردم وارد انقلاب شدند آنها هم آمدند و خانه را تصرف و آنها را بیرون کردند و امروز جایی برای افکار بهشتی‌ها و مطهری‌ها نیست. برای اینکه خانه به تصرف همان مخالفین در آمده و این مشکل ما است. این مشکل است که در انتخابات به این شکل ظهور پیدا می کند که همه یاران امام خمینی(س) و انقلاب را طرد می کنند. این مشکل است که یک نفر روحانی با افتخار می گوید من به شورای نگهبان رفتم و قانع کردم که هاشمی رفسنجانی باید رد صلاحیت شود. برای اینکه خانه در تصرف همان‌هایی قرار گرفته که مخالف امام خمینی(س)، انقلاب اسلامی، بهشتی و شهید مطهری بودند.

او سپس در پاسخ به این سؤال که "اگر دقیقا بخواهید این افکار را توضیح بدهید، چه افرادی بودند؟ " گفته است: توضیحی بالاتر از این نداریم!

 

*منظور یونسی از مخالفان امام و انقلاب و شهید بهشتی که خودش از اشاره صریح به آنها امتناع می‌کند؛ فقط در یک بعد اعضای محترم شورای نگهبان هستند.

و ما این قضاوت را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم که آیا فرایند اعلام نظر فقهی یا حقوقی اعضای شورای نگهبان که بعضا به مذاق اصلاح‌طلبان خوش نمی‌آید؛ می‌تواند به مخالفت با شهید بهشتی مربوط باشد یا خیر!؟

و یا همینطور مخاطبان محترم باید مشخص کنند اینکه مصطفی تاجزاده از فعالان فتنه ۸۸ است و صراحتا علیه ولایت فقیه موضع می‌گیرد اما داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری هم می‌شود و به جدار ردّ صلاحیت برمی‌خورد؛ آیا باید از این فرایند تحت عنوان "طرد یاران امام"! سخن گفت؟ ایضا میرحسین موسوی که یکی از رئوس فتنه ۸۸ بود و صراحتا خواستار تحریم انتخابات ۱۴۰۰ شد؛ آیا اکنون لیاقت اطلاق صفت "یار امام" را دارد!؟

جالب‌تر آنکه آقای یونسی با این صفت آشکار در منکوب کردن نظر مخالف؛ ‌ داعیه شاگردی برای شهید بهشتی و از آن مهمتر داعیه شناخت یاران بهشتی را هم دارد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات