۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۸۳۷۱۶
حلقه مفقود فرهنگ(16)؛

هنر و فرهنگ فراموش شده

هنر و فرهنگ فراموش شده
حجت الاسلام هادی گفت: هنر بخشی از فرهنگ هر جامعه ای است و ما از هنر غافل شدیم، وزارت ارشاد و صدا وسیما برای ترغیب و تشویق هنرمندان کم کاری های فراوانی کرده اند.

حجت الاسلام اصغر هادی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: مسائل فرهنگی شامل باورها، عقاید و اخلاق جامعه می شود و برای رسیدگی این مسائل باید به طور ریشه ای به آن پرداخت.

وی افزود: دولت سیزدهم سه اولویت اهم فرهنگی را باید در برنامه های راهبردی خود اعمال کند که این اولویت ها شامل مبحث محوریت خانواده، تغییر در ساختار آموزشی خانواده و ازدواج و اصلاح سیستم آموزشی کشور که وضعیت فرهنگی کشور را دچار اخلال کرده است، می باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: اصلاح سیستم آموزش و پرورش کمک شایانی به تحول فرهنگ کشور می کند زیرا نسل جدید درک درستی از مباحث مهم فرهنگی و دینی مثل حجاب و عفاف ندارند.

وی ادامه داد: نهاد های دولتی، خصوصی و مجموعه های مرتبط باید با داشتن برنامه های مناسب و صرف وقت و هزینه در جهت تحول امور فرهنگی اقدام و عمل کنند.

حجت الاسلام هادی با توجه به اولویت مسائل فرهنگی در راس امور ریاست جمهوری تاکید کرد: هنر نیز بخشی از فرهنگ هر جامعه ای است و ما از هنر غافل شدیم، وزارت ارشاد و صدا وسیما برای ترغیب و تشویق هنرمندان کم کاری های فراوانی کرده اند.

وی ادامه داد: غربی ها به راحتی با استفاده از تبلیغات و هنر بی عفتی و بی حیایی را تبلیغ می کنند اما چرا ما نمی توانیم با ترویج و تشویق حجاب که امری درست و پسندیده است افکار و عقاید خودمان را به گوش تمام دنیا برسانیم؟

سینا ریاحی
ارسال نظرات