۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۸۳۷۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

متولیان فرهنگی زیرساخت های لازم را برای توسعه تبلیغ دینی مهیا کنند

متولیان فرهنگی زیرساخت های لازم را برای توسعه تبلیغ دینی مهیا کنند
کرمانشاه - حجت الاسلام احمدی گفت: متولیان فرهنگی و دینی زیرساخت های لازم را برای تبلیغ دینی مهیا سازند تا مبلغین هیچ دغدغه ای جز نشر و گسترش مبانی دینی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی استان کرمانشاه عنوان کرد: تبلیغ را می توان از ستون ها و ارکان اسلام دانست و با تبلیغات اسلام به سراسر جهان راه پیدا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تبلیغ در راه دین را جهاد در راه خدا دانست و بیان کرد: کسی که همواره به دنبال معرفی و تبلیغ درستی از دین خدا در جامعه است، به نوعی در حال جهاد در راه پروردگار می باشد و اجر این کار او در نزد خداوند متعال محفوظ است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت تبلیغ در دنیای امروزی گفت: در عصر کنونی تبلیغ برای همه جوامع هم یک فرصت است و هم یک تهدید، بنابراین باید از نهایت فرصتهای موجود برای تبلیغ دین و فرهنگ اسلامی بهره ببریم، زیرا اگر این فرصت را از دست بدهیم، عملا قافیه را به دشمنان و رسانه های بی شمار آنان باخته ایم.

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های یک مبلغ دینی اشاره کرد و افزود: کسی که به عنوان مبلغ دینی در بین مسلمین و جامعه شناخته می شود ابتدا خود باید دارای چندین صفت برجسته باشد که اولین و مهمترین این صفات، علم و تعهد او به جامعه دینی است، مبلغ باید تسلط کافی بر علوم دینی داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ثابت قدم بودن در راه تبلیغ دین از دیگر ویژگی های یک مبلغ دینی است، نباید عوامل بازدارنده باعث دلسردی مبلغ و طلبه دین در رسیدن به هدف و مقصودش باشد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: کسی که به خاطر توسعه و گسترش دین مبین اسلام و کلام خداوند متعال پای در این مسیر سخت می گذارد باید بداند که بدخواهان بسیاری مترصدند که وی را از هدف متعالی و دینی اش دلسرد کنند.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: اگر میدان تبلیغ را از دست بدهیم این دشمن است که آن را در دست می گیرد، آن زمان هر آنچه که می خواهد به فکر و ذهن جوان مسلمان القا می کند که این یک شبیه خون دینی و فرهنگی بسیار بزرگ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: در پایان از مسئولان و متولیان فرهنگی و دینی می خواهیم که زیرساخت های لازم را برای ارتقا فرهنگ تبلیغ دینی در جامعه را مهیا سازند تا مبلغین هیچ دغدغه ای جز نشر و گسترش مبانی دینی نداشته باشند./1400/

ارسال نظرات