۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۸۳۷۷۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

ادعای حقوق بشر از سوی رژیم آمریکا ادعایی دروغین است

ادعای حقوق بشر از سوی رژیم آمریکا ادعایی دروغین است
لرستان - امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ادعای حقوق بشر از سوی رژیم آمریکا ادعایی دروغین است، گفت: آمریکا در عرصه داخلی و بین المللی سیاهه ای زشت از حقوق بشر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به 11 تیر روز شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب به دست منافقین جنایتکار در سال 61، گفت: شهید صدوقی نمونه کاملی از یک روحانی در تراز انقلاب اسلامی که در تمام عرصه های جهادی، میدان حق و حقیقت حضور داشت.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: شهید صدوقی در نوع رفتار با عموم مردم و به ویژه جوانان سرمایه اجتماعی درست کرده بود، شهید صدوقی این سرمایه اجتماعی را به سمت ارزش های اسلامی و دفاع از انقلاب اسلامی هدایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: احداث و تأسیس مساجد، دبیرستان، بیمارستان و ده ها مؤسسه عام المنفعه از فعالیت های این شهید بزرگوار بود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به 12 تیر روز حمله دد منشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی عنوان داشت: این روز، روز افشای حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در این روز به پرواز 655 ایران ایر که مطلق به جمهوری اسلامی بود، شلیک کرد، ادامه داد: امروز بر کسی پوشیده نیست که ادعای حقوق بشر از سوی رژیم آمریکا ادعایی دروغین است و آمریکا در عرصه داخلی و بین المللی سیاهه ای زشت از حقوق بشر دارد.

امام جمعه خرم آباد عنوان داشت: چنین کشوری کارنامه سیاه تری در سطح بین الملل دارد و کسی که در یک روز 220 هزار نفر را در جنگ جهانی ژاپن کشت و در جنگ با ویتنام یک میلیون نفر از مردم را به قتل رسانید، اینها گوشه ای از جنایت این رژیم جنایتکار کار است.

وی بیان داشت: از اشغال ایران در شهریور 1320 و کودتای 28 مرداد 1332 و شهادت دانشجویان در 16 آذر 1332 و حمایت مستمر از رژیم پهلوی تا حمایت از منافقین جنایتکار، حمایت از فتنه گران در سال 78 و 88، ترور دانشمندان هسته ای و پرونده سازی برای جمهوری اسلامی در مورد فناوری هسته ای شهادت دانشجویان هسته ای و شهادت شهید سلیمانی از سیاهه های آمریکا در ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: کسانی که در امور بین المللی با آمریکا همکاری می کنند آنها نیز سیاهه زشت تری از حقوق بشر دارند.

پیشرفت و توسعه در هر جامعه ای در سایه قلم امکانپذیر است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نام گذاری روز قلم، افزود: بیان به دو گونه است، گاهی از طریق زبان و گاهی از طریق قلم است، بدون تردید هر پیشرفت و توسعه ای در جوامع گوناگون در سایه قلم امکانپذیر است.

وی تصریح کرد: شایسته است اهل قلم به این سه نکته توجه کنند ابتدا محتوای آنچه را که می نویسند محتوایی باشد که باقی بماند و به مرور زمان از بین نرود، دوم دقیق بنویسند، بر اساس گمان و شک و تردید ننویسند و سوم اینکه بر اساس اندیشه و تفکر بنویسند، اهل قلم شایسته است قلم را در خدمت به فکر، اندیشه و تعقل و در خدمت مردم قرار دهند.

صرفه جویی در مصرف برق و آب مورد توجه همگان قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مردم ما در ایران اسلامی و در استان لرستان ساعاتی از روز با قطعی برق و کاهش آب روبرو هستند، افزود: در ساعات پر مصرف برق همه رعایت کنند و تلاش شود از وسایل پر مصرف غیرضروری استفاده نشود.

وی با اشاره به اینکه برخی از رودخانه های فصلی و غیردائمی یا خشک شده و یا در حال خشک شدن هستند، تأکید کرد: همه مردم و مسؤولان باید همکاری کنند و از اسراف که همیشه حرام است، خودداری شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات