۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۸۳۷۸۱

خسارت جنگ فرهنگی کمتر از جنگ اقتصادی نیست

خسارت جنگ فرهنگی کمتر از جنگ اقتصادی نیست
حجت الاسلام یزدی ‌گفت: مسئله فرهنگ جنگی خطرناک تر از جنگ اقتصادی است زیرا در صورت شکست در جنگ فرهنگی دنیا و آخرت جامعه از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام محمد یزدی امام جمعه بخش خلجستان قم در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: دولت و مردم باید با داشتن وحدت در راستای مسائل فرهنگی و اخلاقی قدم بر دارند تا فرهنگ ناب اسلامی در جامعه ایجاد شود و زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) باشیم.

وی افزود: دولت جدید با ایجاد و توسعه سه طرح پیشنهادی " برنامه ریزی در بحث بودجه، انتصاب افراد متخصص در مسائل فرهنگی و جلوگیری از موازی کاری نهاد های فرهنگی " می تواند باعث رشد و شکوفایی فرهنگ در جامعه اسلامی شود.

امام جمعه خلجستان بیان کرد: با ایجاد برنامه ریزی مالی و بودجه مناسب در نهاد های فرهنگی از قبیل وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، اوقاف و وزارت ارتباطات که سهمی عظیم از فضای فرهنگی مجازی را دارد می تواند در جهت حفظ و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه اقدام و عمل کند.

وی ادامه داد: با موازی کاری در امور فرهنگی، دولت و جامعه دچار زیان می شوند و کار به جایی نمی برند که در امور مساجد با وجود آن که نهاد های زیادی مسئولیت دارند اما شاهد بی سنگر ماندن خانه خدا در جنگ فرهنگی می باشیم.

حجت الاسلام یزدی اظهار داشت: مسئله فرهنگ جنگی خطرناک تر از جنگ اقتصادی است زیرا در صورت شکست در جنگ اقتصادی دنیا جامعه خراب می شود اما در جنگ فرهنگی هم دنیا و هم آخرت از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم موظف به رسیدگی و در اولویت قرار دادن مسائل فرهنگی در جامعه است زیرا رهبری فرموده اند فرهنگ جامعه مانند اکسیژن می باشد که از آن تنفس می شود که انتطار می رود با طرح و راه های پیشنهاد شده شاهد پیشرفت دولت و جامعه در مسائل فرهنگی باشیم.

سینا ریاحی
ارسال نظرات