۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۸۳۸۱۷
آیت الله حسینی بوشهری:

علامه مصباح جای خالی شهید مطهری را پر کرد/ منش اخلاقی آیت الله رجبی در انتخابات ستودنی است

علامه مصباح جای خالی شهید مطهری را پر کرد/ منش اخلاقی آیت الله رجبی در انتخابات ستودنی است
آیت الله حسینی بوشهری گفت: مؤسسه امام خمینی امروزه وظایف سنگینی بر عهده دارد و شاگردان زیادی در این مرکز به دست آیت الله مصباح تربیت شدند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری، رِیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با حضور در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و دیدار با آیت‌الله محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی در سخنانی گفت: آیت الله مصباح یزدی(ره) حقیقتا مصداق این حدیث شریف" إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثلم فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ" بودند و جای خالی بزرگانی همچون شهید متفکر آیت الله مرتضی مطهری را در زمان ما پر کرده بودند.

وی افزود: این مؤسسه آموزشی و پژوهشی امروزه وظایف سنگینی بر عهده دارد و شاگردان زیادی در این مرکز مبارک به دست آیت الله مصباح یزدی تربیت یافتند و شایسته است که راه آن عالم بزرگ همچنان ادامه داشته باشد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان ساخت: امروزه همه ما در نظام اسلامی ایران زندگی می کنیم که طبعا همگی در قبال این نظام اسلامی وظیفه مهمی برعهده داریم و این نظام اسلامی به مراکز مهمی همچون مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قدس سره) نیاز دارد تا خلأ های آن به خوبی برطرف شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خطاب به آیت الله رجبی ابراز داشت: رسم است که وقتی بزرگی از دنیا می رود کسی را به جای او انتخاب می کنند که از جهات مختلف به آن شخصیت نزدیک باشد و انتخاب جنابعالی را به عنوان ریاست این مرکز مبارک تبریک می گوییم و از مقام معظم رهبری نیز به خاطر این انتخاب قدردانی می کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود با تمجید از حرکت و منش اخلاقی آیت الله رجبی در انتخابات خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: منش اخلاقی جنابعالی در انتخابات بسیار مهم و اثرگذار بود، گاهی برخی افراد در مقام سخن خوب حرف می زنند و در روحیه دیگران نیز اثرگذار هستند، اما وقتی نوبت به خودشان می رسد که از سخنان خود دفاع کنند و طبق حدیث شریف به عمل خود مردم را هدایت کنند، می بینیم که این گونه نیستند و تنها در مقام سخن حرف های خوبی زده می شود، اما جنابعالی با منش و عمل خود این کار را ثابت کردید.

وی افزود: در این مقطع تاریخ انقلاب اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ملاحظه کردند که شما از چهره هایی هستید که با مناعت طبع و بدون تعلقات دنیوی و تنها به خاطر پذیرش مسئولیت به میدان آمدید، اما آن کار بزرگ را در انتخابات کردید و من هم از طرف خودم و هم از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این منش و کار شما را می ستایم و تقدیر می کنم.

امام جمعه شهر مقدس قم در بخش پایانی سخنان خود در توصیه هایی خاطرنشان کرد: به بعد حوزوی این مرکز مبارک که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است توجه داشته باشید و افرادی را در این مؤسسه تربیت کنید که در ابعاد گوناگون جامع باشند و علاوه بر اینکه در مباحث روز در سطوح بالایی باشند حقیقتا یک مجتهد نیز باشند.

گفتنی است در این دیدار، آیت‌الله محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قدس سره) و عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به سابقه و اهداف تأسیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قدس سره) خاطر نشان ساخت: تأسیس این مؤسسه با هدف کمک به حوزه علمیه قم بوده و مرحوم آیت الله مصباح یزدی برای اینکه کارآمدی حوزه را بالاتر ببرد و رسالت جهانی حوزه را برجسته تر کند احساس کردند که نیاز است در کنار دروس معمول حوزه یک سری دروس مکمل نیز برنامه ریزی شود و نیروهای خوبی برای انقلاب و نظام اسلامی تربیت شوند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در حکم خودشان تأکید زیادی بر ارتباط مستمر این مؤسسه با حوزه داشته اند و تأکید بر روش اجتهادی و تربیت نیروهای مجتهد متخصص بر علوم روز نیز همواره مورد عنایت آیت الله مصباح یزدی بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: در طول این سالها نیروهای خوبی تربیت شد و ان شاءالله امروز نیز این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد چرا که باید تلاش زیادی شود تا نیروهای مورد نیاز نظام اسلامی، امت اسلام و بشریت در حوزه ها تربیت شوند و این مؤسسه نیز در حد خود از این وظیفه مهم و اساسی غافل نخواهد بود.

آیت الله رجبی توجه به نظریه پردازی در عرصه علوم انسانی اسلامی را از وظایف مهم این مؤسسه دانست و تأکید کرد: نظریه پردازی در عرصه های گوناگون علوم انسانی اسلامی همواره مورد توجه این مرکز بوده است و همه بخش های این مؤسسه در این عرصه مهم وظیفه دارند و ما هرچه توان داریم بکار خواهیم بست تا در خدمت حوزه باشیم چرا که مؤسسه بخشی از حوزه است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان سخنان خود با تأکید دوباره بر گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان ساخت: در اواخر عمر شریف ایشان که به خدمت آن عالم بزرگ رسیدم و ایشان به سختی نیز سخن می گفتند ایشان همواره تأکید داشتند که هر کجا که برای رضای خدا کاری انجام دادیم ضرر نکردیم و اخلاص آن عالم بزرگ واقعا بالا و زبانزد بود و امیدواریم که ما بتوانیم رهرو خوبی برای ایشان باشیم./998/

ارسال نظرات