۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۸۳۸۴۶

گروه جهادی شهدا به کودکان شرق کشور کتاب اهدا کرد

گروه جهادی شهدا به کودکان شرق کشور کتاب اهدا کرد
گروه جهادی شهدا این بار به شرق کشور رفت و به توزیع اقلام بهداشتی و اهدای کتاب به کودکان روستاهای دوچاهی، ملوند، گرّو، چاه عبدالملکی و چاه ملک پرداخت.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، گروه جهادی شهدا در روزهای ابتدایی تابستان ۱۴۰۰ به شرق کشور رفت و ضمن اهداء کتاب، مواد غذایی و بهداشتی را نیز میان هزار خانوار توزیع کرد.

 

آ / گروه جهادی شهدا به کودکان شرق کشور کتاب اهدا کرد

 

آ / گروه جهادی شهدا به کودکان شرق کشور کتاب اهدا کرد

 

محسن اسماعیلی، مدیر گروه جهادی شهدا در گفت‌وگویی درباره اهدای کتاب‌ها گفت: پیش از اعزام به شرق کشور، آسیب شناسی توسط اعضای گروه درباره جغرافیای فرهنگی منطقه شکل گرفت تا بر اساس آن کالاهای فرهنگی مورد نیاز را به همراه ببریم.

اسماعیلی با بیان اینکه هدف این سفر، سرکشی و رفع برخی مشکلات شهرستان سبزوار، بخش روداب و روستاهای آن بود، تصریح کرد: در این سفر روستاهای دوچاهی، ملوند، گرّو، چاه عبدالملکی و چاه ملک به دلیل حضور تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان مدنظر قرار گرفت و بر این مبنا حدود ۷۰۰ عنوان جلد کتاب کودک و نوجوان میان کودکان منطقه توزیع شد.

 

آ / گروه جهادی شهدا به کودکان شرق کشور کتاب اهدا کرد

 

وی به محرومیت‌های فرهنگی این مناطق اشاره کرد و گفت: با وجود تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان این روستاها، اما امکانات فرهنگی واقعا اندک است که امیدواریم با عنایت مسئولان دولت سیزدهم، این روستاها هم دارای بخش‌ها و مراکز فرهنگی شوند و یا حداقل توزیع بسته‌های فرهنگی منظم صورت گیرد.

دیر گروه جهادی شهدا ضمن اشاره به کتاب‌های اهدا شده به کودکان توسط گروه جهادی شهدا و مشارکت پایگاه بسیج امام صادق علیه‌السلام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: کتاب‌های «نشانه‌های ظهور»، «چهار سابقه‌دار»، «گلستان یازدهم»، «قصه‌های امام زمان»، «ستارگان و کهکشان‌ها» همچنین «همیار پلیس»، «آبنبات هل دار» و... توزیع شد.

 

آ / گروه جهادی شهدا به کودکان شرق کشور کتاب اهدا کرد

 

مدیر گروه جهادی شهدا دسترسی سریع به کتاب، ترویج کتاب و کتابخوانی و بسط فرهنگی در نقاط محروم را از اهداف این طرح دانست و خاطرنشان کرد: در برخی مناطق که توزیع جغرافیایی و جمعیتی اجازه دهد، کتابخانه تاسیس می‌کنیم، ولی این بار به دلیل بافت منطقه و دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به توزیع کتاب شعر و داستان پرداختیم.

اسماعیلی با انتقاد از متولیان دولتی که جغرافیای فرهنگی کشور را در پایتخت و شهرهای بزرگ محدود ‌می‌کنند، توضیح داد: ایران فرهنگی در منظر متولیان کشور باید کل جغرافیای کشور باشد، نه شهرهای بزرگ چرا که فقر فرهنگی و اقتصادی در روستاها بیداد می‌کند. از این رو وسعت ایران باید مدنظر قرار گیرد.

 

آ / گروه جهادی شهدا به کودکان شرق کشور کتاب اهدا کرد

 

وی بخش دیگری از سخنان خود را به محرومیت مناطقی چون این روستاها اختصاص داد و گفت: «نذر آب» نیز از دیگر اقداماتی است که همزمان با تابستان در دستور کار گروه جهادی شهدا قرار دارد و پیش از این نیز به روستاهایی آب رسانده‌ایم و از مردم درخواست یاری در این زمینه را داریم. 

این گزارش اضافه می‌کند، گروه جهادی شهدا با هشت عضو، سال ۱۳۹۵ به ثبت رسید. بعد از ثبت کشوری، سازماندهی‌ شد و با حساب بانکی، سربر‌گ و نشان اختصاصی کار را ادامه داد. سال گذشته موضوع و دغدغه کتاب و کتاب‌خوانی را مدنظر قرار داد و ایده تاسیس و تجهیز کتابخانه در مناطق محروم را به عنوان هدف‌گذاری پی گرفت.

این گروه با همراهی و همکاری نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، رادیو فرهنگ و واقفان، از ابتدای سال گذشته موفق شد هشت کتابخانه در نقاط مختلف ایران، تجهیز و احداث کند که هرکدام به نام یکی از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم است.

گروه جهادی شهدا تاکنون کتابخانه‌هایی مزین به نام شهید خرازی در روستای سیبن، کتابخانه شهید ابراهیم هادی در شهرستان دامغان، کتابخانه شهید حاج احمد کاظمی در حومه رشت، «کتابخانه شهدای خوئین» در استان زنجان، کتابخانه شهید همت در روستای امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری و کتابخانه حاج احمد متوسلیان را دایر کرده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات