۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۶۸۳۶۲۲

۸۱ هزار نفر فارغ التحصیل در دوره‌های طرح ولایت

۸۱ هزار نفر فارغ التحصیل در دوره‌های طرح ولایت
حجت‌الاسلام ابوطالبی در نشست خبری صبح امروز گفت: دوره‌های طرح ولایت از سال ۱۳۷۵ شروع شد و افتخار این را داریم امسال ۲۶ مین دوره آن را برگزار خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) و رئیس مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه امام خمینی (ره) در نشست خبری صبح امروز که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، پیرامون بیست و ششمین دوره طرح ولایت در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: دوره‌های طرح ولایت از سال ۱۳۷۵ شروع شد و افتخار این را داریم امسال ۲۶ مین دوره آن را برگزار خواهیم کرد.
 
وی در ادامه افزود: در ابتدای دوره‌های طرح ولایت فقط دانشجویان بسیجی را پذیرا بودیم؛ اما به مرور زمان تقاضای طلاب و اقشار مختلف جامعه برای برگزاری دوره‌های طرح ولایت زیاد شد و برای آن‌ها نیز برگزار کردیم.
حجت الاسلام ابوطالبی به تعداد فارغ التحصیلان دوره‌های طرح ولایت اشاره کرد و گفت: از ابتدای شکل‌گیری دوره‌های طرح ولایت تا به امروز، به غیر از افرادی که به صورت آزاد یا خودجوش به مطالعه کتب طرح ولایت پرداخته‌اند، ۸۱ هزار نفر دارای گواهی شرکت و قبولی در دوره می‌باشند که بعضی دانشگاه‌ها این گواهی‌ها را معادل سازی نیز می‌کنند.

وی از ۵ الی ۷ هزار شرکت کننده در هرسال خبر داد و عنوان کرد: ما هرساله بین ۵ الی ۷ هزار ثبت نام کننده داریم که جالب است سال قبل و امسال که با محدودیت‌های کرونایی مواجه هستیم، آمار ثبت نام کنندگان بالا رفته و مجموع این دوسال به ۲۳ هزار نفر رسیده است که متأسفانه به دلایل محدودیت‌ها به سمت برگزاری دوره‌های محدود حضوری و دوره‌های مفصل مجازی رفته‌ایم.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) با اشاره به تدوین ۶ کتاب در مؤسسه امام خمینی (ره) و بروز رسانی آن‌ها با تحولات علمی فکری جهان، گفت: ۶ کتاب «معرفت شناسی»، «خداشناسی»، «انسان شناسی»، «فلسفه اخلاق»، «فلسفه حقوق» و «فلسفه سیاست» در خود مؤسسه تدوین شده است و این طرح مدیون ۵۰ سال فعالیت سنگین علمی حوزوی مرحوم حضرت علامه مصباح (ره) می‌باشد که در سال‌های اخیر بروز رسانی‌هایی نیز در متن کتاب‌ها صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به استقبال خارجی زبانان نسبت به این کتب و طرح ولایت فقیه، افزود: ما به خاطر استقبالی که خارجی زبانان به این دوره‌ها داشتند، ۵ جلد به زبان عربی ترجمه کردیم و یک جلد به زبان انگلیسی که ان شاءالله به دنبال تربیت مدرس برای افراد خارجی زبانان نیز هستیم. ما دوره‌های تریبت مدرس را نیز در خود مؤسسه پیگیری می‌کنیم و حدودا ۴ هزار مدرس بالفعل برای نقاط مختلف کشور تربیت کرده‌ایم.

حجت الاسلام ابوطالبی از اقدامات مؤسسه برای طرح ولایت دانش آموزان دو دوره ابتدایی، نوجوانی و دبیرستانی خبر داد و اظهار داشت: ما با توجه به درخواست‌های متعددی که داشتیم طرح ولایت را نیز برای کودکان، نوجوانان و جوانان طراحی کردیم که برای دوره اول ابتدایی چند درس را به صورت داستانی تدوین کرده‌ایم، برای دوره نوجوانان و دبیرستان نیز با توجه به تفاوت‌های سنی درحال تدوین کتب هستیم؛ اما برای دوره دوم ابتدایی به خاطر حساس بودن و نیازمندی به افراد صاحب قلم در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدیم.

وی در انتهای بحث خود عنوان کرد: دوره طرح ولایت برای بسیاری از نهاد‌ها و ارگان‌ها به خصوص بخش عقیدتی سیاسی سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، فرهنگیان و... برگزار می‌شود و حتی در بعضی دانشگاه‌ها جزو کتب تحصیلی قرار گرفته است. ما با توجه به محدودیت‌هایی که در دوران کرونا داریم و همچنین آمار ثبت نامی‌های سال قبل و امسال که ۲۳ هزار نفر اعم از دانشجویان و طلاب هستند، به نظر می‌رسد اگر مجوز‌های لازم هم صادر شود بیشتر از ۳ هزار نفر از این عزیزان را نمی‌توانیم حضوری پذیرا باشیم و مابقی باید در دوره‌های مجازی شرکت کنند.
ارسال نظرات