۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۸۳۹۳۱
حجت الاسلام والمسلمین عاملی:

نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن هستیم

نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن هستیم
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در جنگ نظامی بر آمریکا فائق آمده ایم اما جایی که حوزه نگرانی ما است جنگ فرهنگی است ما در جنگ فرهنگی و جنگ نرم نگرانی‌های جدی داریم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان بسیج اساتید کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مجتبی زارعی رئیس سابق بسیج اساتید و آرزوی توفیق برای مردانی رئیس جدید این سازمان گفت: بسیج ظرفیت بزرگ است و اگر بخواهیم به بزرگترین به مردمی ترین نهاد کشور اشاره کنیم قطعاً این نهاد بسیج است.

وی با اشاره ایثار و فداکاری نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بسیج سرمایه همه نیروهای نظامی در دوره جنگ بود و همه به پشتیبانی بسیج توفیق فعالیت و عملیات پیدا می کردند. بعد از جنگ هم بسیج در دایره‌های صنفی و عملیاتی این حرکت مردمی را بزرگ و وسیع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی یادآور شد: در حوزه دانشگاه هم قطعاً دانشمندان بسیجی ظرفیت بدون ادعای دانشگاه‌های کشور هستند و در حوزه های مختلف قلمرو های بسیار توانمندی را عهده دار شدند و در آن نقش آفرینی کردند و مشخصه این جمع اندیشمند دغدغه نظام اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی بوده، هست و خواهد بود. همواره دغدغه صیانت و حفاظت از انقلاب اسلامی دغدغه عمومی بسیج بوده و در اقشار مختلف بسیج دایره نگاه را در بسیج می بینیم و خوشبختانه توفیقات بسیار بزرگی را داشته است.

وی گفت: به نظر بنده ما در بسیاری از زمینه های کاری نیازمند هدفمندی مشخص‌تر و نیازمند به اولویت سنجی دقیق هستیم که متناسب با نظام مسائل خود اولویت ها را تعریف کنیم و اگر این به وجود نیاید تلاش ها پراکنده خواهد شد و به نتیجه ای که می خواهیم نخواهیم رسید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در شاخه‌های مختلف بسیج باید ببینیم چه اولویت هایی وجود دارد نظام اولویت‌ها را باید بگذاریم بر مبنای حوزه هایی که هایی که تحقق دولت اسلامی و رفتن به سمت تمدن نوین اسلامی را فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی یادآور شد: اگر ما می‌خواهیم کارها برمبنای عملکردهای تعریف شده و استاندارد قطعی محقق شود باید به سمت حکمرانی هوشمند حرکت کنیم، اقتصاد دیجیتال اقتصاد پنجم دنیا شده بنابراین حوزه اقتصاد دیجیتال برای ما مهم است.

وی اظهار داشت: هوش مصنوعی امروز عرصه بزرگ فناوری های جدید و تمرکز دولت‌های بزرگ در جهان است. آرمان‌های ما باید تبدیل به هوش مصنوعی شود، هوشی که عملکرد قطعی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی را فراهم کند، جلوی فساد را بگیرد، فساد از خلاها استفاده می کند و در تعین های حکمرانی الکترونیک خلا وجود ندارد و همه چیز عملیاتی است که بر تراکنش های آن بر مبنای منطق صفر و یک و منطق الگوریتمی تعریف شده بنابراین می تواند محقق شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بسیج اساتید در حوزه علم و فناوری به نظر می‌رسد باید تعریف روشن و مشخصی داشته باشد تا به آن برسد.

وی تاکید کرد: ما در جنگ نظامی قطعاً بر آمریکا فائق آمده ایم چه در دفاع مقدس به صیانت از حرم و چه در سایر حوزه‌ها ایران پیروز بوده و قدرت نظامی ایران قدرت برتر بوده است و آمریکا با داشتن ۷۰۰ پایگاه نظامی و نهادهای مختلف اقتصادی در سراسر جهان آسیب پذیری‌اش بالاست اما جایی که حوزه نگرانی ما است جنگ فرهنگی است ما در جنگ فرهنگی و جنگ نرم نگرانی‌های جدی داریم و نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری هستیم و همه ظرفیت های ما در این حوزه مهم باید جمع شود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: ما اگر آموزش و پرورش؛ رسانه ها و سوم صنایع فرهنگی تمرکز کنیم پیروز خواهیم شد. متاسفانه ما تلاش متمرکز به سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش نداشتیم انشاالله با تلاش همه اندیشمندان و دغدغه مندان توفیق پیدا کنیم کارهای عمیق تر و دقیق تر انجام دهیم و با کمک همه و رهنمودهای مقام معظم رهبری این توفیق فراهم خواهد شد.

ارسال نظرات