۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۸۴۰۳۹
حلقه مفقود فرهنگ (۱۹)؛

فرهنگ با رویکرد "ما می توانیم"سرلوحه کار دولت سیزدهم قرار بگیرد

فرهنگ با رویکرد
حجت الاسلام رفیعی گفت: فرهنگ جامعه با رویکرد "ما می توانیم" اگر سرلوحه کار دولت سیزدهم قرار بگیرد به رشد و بالندگی جامعه منتهی می شود.

حجت الاسلام علی رفیعی استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره اهمیت فرهنگ اظهار داشت:فرهنگ جامعه با رویکرد "ما می توانیم" اگر سرلوحه کار دولت سیزدهم قرار بگیرد به رشد و بالندگی جامعه منتهی می شود، در درجه اول باید اولویت بخشی و اهتمام به نخبگان جامعه و باور به داشته های خود که می تواند تحول اساسی در جامعه ایفا کند، مد نظر باشد که اگر مورد توجه دولت قرار بگیرد موجب رشد جامعه می شود.

 وی با بیان اینکه باید به نیروهای جوان اعتماد داشت، ابراز کرد: اگر دولت بتواند برنامه ای برای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع نابرابری، داشتن برنامه برای استقلال اقتصادی با اجرای سیاست های اقتصادی فراهم کند و فضایی برای  اعتماد به نیروی جوان و توان داخلی و قطع امید از بیگانگان به وجود بیاورد ، فرهنگ آن جامعه رشد و نمو خواهد کرد، امید داریم دولت جدید بتواند جامعه را به رشد و بالندگی برساند.

استاد حوزه علمیه  با بیان اینکه عدالت اجتماعی یکی از اهداف بلند انقلاب اسلامی است، اذعان کرد: یاری رساندن به طبقات ضعیف جامعه و رفع تبعیض از اهداف انقلاب اسلامی است که در این راستا، مقام معظم رهبری بیان کردند همۀ برنامه های حکومت در قانون گذاری و اجرا باید با عدالت اجتماعی و پرکردن شکاف های طبقاتی همراه باشد.

وی با اشاره به مبارزه با رفع نابرابری، خاطرنشان کرد: شناخت مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی، مبارزه با سرچشمه های فساد برای ایجاد عدالت اجتماعی و کاستن از فاصله طبقاتی میان قشرها و رفع نابرابری یکی از مهم ترین ویژگی های رئیس جمهور آینده است.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه افزود: استقلال اقتصادی با رویکرد اسلامی به این معنی است که در یک جامعه در تامین منابع اقتصادی خود به جوامع دیگر متکی نباشد از این نظر امام خمینی اعتقاد داشتند تسلیم در برابر آمریکا و ابرقدرت ها به هدف امنیت و رفاه ظاهری جز نابودی استقلال آزادی و شرافت ملت ایران چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از چالش ها و مشکلات اصلی اقتصاد ایران چشم انتظاری دولت از بر خی از کشورها می باشد، تصریح کرد: ما نیروی انسانی جوان، مستعد و کار آمد و باهوش ترین نخبگان علمی را داریم که می توانند شالوده جامعه را به حرکت در آورند و موجب رشد مراکز علمی و اقتصادی شوند.

 حجت الاسلام رفیعی در پایان با اشاره به خداباوری در جامعه ابراز داشت: اگر جامعه خداباور و معاد باور باشد دیگر در ادارات و جامعه فساد به وجود نمی آید، اگر بداند خدا بصیر و بیناست دیگر دست به فساد نمی زنند، حقوق های نجومی و اختلاس ناشی از عدم خداباوری است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
الان که تو این گرما برق قطع میشه شاید بهتر متوجه این صحبتهای چند سال قبل حضرت آقا وکم کاری این دولت بی کفایت و دست گدایی دراز کردن به غرب میشیم
0
0
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
سلام ازمصاحبه دکتر رفیعی لذت بردیم
0
0