۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۸۴۱۲۶
کابینه تراز؛

آیت الله رئیسی شایسته سالاری را محور اصلی در انتخاب اعضای کابینه قرار دهد

آیت الله رئیسی شایسته سالاری را محور اصلی در انتخاب اعضای کابینه قرار دهد
نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت توجه به اصل شایسته سالاری در انتخاب هیأت دولت منتخب، گفت: باید اعضای کابینه دانش و توان مناسب برای تحقق وعده ها را دارا باشند.

حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین ویژگی ها و شاخصه های اعضای کابینه دولت سیزدهم پرداخت و گفت: اعضای کابینه دولت سیزدهم باید از افرادی تشکیل شوند که وعده و وعیدهایی که آیت الله رئیسی در زمان انتخابات داده است را بتوانند عمل و اجرا کنند.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه باید اعضای کابینه دانش و توان مناسب برای تحقق وعده هایی که آیت الله رئیسی به مردم داده را دارا باشند، افرود: آیت الله رئیسی وعده فساد ستیزی و مبارزه با مفسدان را داده بود، از این رو اعضای کابینه نیز باید ویژگی فساد ستیزی داشته باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: رئیس جمهور منتخب به مردم وعده فعالیت و اقدامات جهادی داده بود، بنابراین باید اعضای کابینه دولت سیزدهم از روحیه فعالیت های جهادی برخوردار باشند و همچنین آیت الله رئیسی وعده حل مشکلات را داده، از این رو باید اعضای هیأت دولت جدید توان حل مشکلات کشور در بخشی که مسؤولیت را برعهده گرفته اند، داشته باشند.

حجت الاسلام میرزایی گفت: به اعتقاد بنده، جناح های سیاسی کشور به دو گروه طرفداران غرب، آمریکا و اروپا و طرفداران مردم ایران تقسیم بندی می شوند و همواره اهداف و آرمان های این دو گروه باهم تعارض و تناقض داشته و قابل جمع در یک کابینه و دولت نیستند.

وی با بیان اینکه باید آیت الله رئیسی اصل شایسته سالاری را محور اصلی در انتخاب اعضای کابینه خود قرار دهد، افزود: شایسته سالاری نیز با تخصص و تعهد به الگوی پیشرفت اسلامی ـ ایرانی محقق خواهد شد، اما شایسته سالاری با تعهد و تخصص نسبت توسعه پایدار، سبک زندگی آمریکایی و الگوی لیبرال دموکراسی صورت نخواهد پذیرفت.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: افرادی که اقتصاد لیبرالی و سرمایه داری را در طول سی سال در کشور پیاده کردند، نباید در دولت کارآمد و انقلابی به کار گرفته شوند، بلکه باید افرادی که به دنبال پیاده سازی اقتصاد اسلامی و مقاومتی هستند به عنوان افراد شایسته در هیأت دولت آیت الله رئیسی به کار گرفته شوند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
باید از همه ظرفیت‌های حقوقی عرصه بین‌الملل برای دفاع از حقوق ملت ایران بیش از پیش بهره بگیریم.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
الناس علی دین ملوکهم یک قسمتش اینست که دولت خودش باید خوش حساب باشد. چک دولت پاس نشود اتفاقی نمی افتد، چک مردم پاس نشود زندان دارند. عدالت در تخصیص منابع رعایت نمی شود. نمی توانیم منصفانه و اسلامی کار نکنیم انتظار نتیجه خوب داشته باشیم.
0
0