۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۸۴۱۶۵

برنامه‌های رسانه ملی با همکاری نهادهای فرهنگی در دهه امامت و ولایت

برنامه‌های رسانه ملی با همکاری نهادهای فرهنگی در دهه امامت و ولایت
دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر دهه ولایت را فرصتی مناسب برای ترویج هرچه بیشتر اخلاق حسنه‌ای چون اطعام، هدیه دادن و مهربانی کردن به یکدیگر دانست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی، دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر، در جلسه شورای معارف سیما که به‌منظور هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی برای برپایی هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر برگزار شد، ضمن اشاره به ویژگی‌های خاص ایام دهه ولایت به ویژه عید سعید غدیر، گفت: در ایام دهه ولایت، جوشش عمومی برای یک‌شکل شدن در لباس و پوشش شاد، اطعام، هدیه دادن و مهربانی کردن به یکدیگر در سطح کشور لازم است.

وی ضمن تشکر از شبکه قرآن و معارف سیما به خاطر رسالت خاصی که بر عهده دارد و پیشگامی برای برگزاری باشکوه مراسم در اینگونه مناسبت‌ها، افزود: شورای معارف سیما می‌تواند گفتمانی را در جامعه تقویت کند و با فضا‌سازی مثبت، جامعه اسلامی را در مسیر ولایت پیش ببرد.

آیت‌الله صدیقی گفت: شورای معارف سیما و شبکه قرآن و معارف از هر مناسبتی به‌عنوان ظرفیتی برای تعمیق و تبلیغ فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) بهره می‌برد و با دعوت از صاحب‌نظران تلاش می‌کند تا با تولید و پخش برنامه، در جامعه موج‌آفرینی کند.

جواد شیخ اکبری، دبیر شورای معارف سیما در این جلسه ضمن اشاره به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته با توجه به شرایط حاکم در جامعه برای برگزاری مناسبت‌های مهم مذهبی، افزود: سعی شده با هم‌افزایی میان رسانه ملی و سایر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی که در امر خطیر تبلیغ فعال‌اند با استفاده از ظرفیت رسانه ملی ضمن معرفت‌افزایی، جامعه در فضای معنوی مناسب این ایام قرار گیرند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، ماه ذی‌الحجه را با توجه به مناسبت‌هایی چون، روز عرفه، عیدقربان، عیدغدیر و روز مباهله، یکی از مهم‌ترین و مبارک‌ترین ایام بر شمرد و گفت: فعالیت‌های رسانه‌ای در این دهه با محوریت تبیین مفهوم ولایت و نقش آن در جامعه برای ایجاد همدلی و عبور از مشکلات متمرکز خواهد بود.

شیخ اکبری با اشاره به اعمال سفارش شده در روز عید غدیر، از جمله انقاق و شاد کردن برادران دینی، اطعام غدیر، هدیه دادن و ... به طراحی پویش‌هایی در این خصوص و ترویج کمک مومنانه اشاره کرد و بر نقش رسانه ملی در ایجاد شادی مومنانه تأکید کرد.

دبیر شورای معارف سیما از تصویب روز نهج البلاغه در 19 رمضان، دهه کرامت و وارد شدن دهه امامت و ولایت در تقویم رسمی خبرداد و افزود: از سیاست ها و راهبردهای این ایام فراگیری آن در جامعه با پویش هر خانه یک اطعام، مشارکت فروشگاه‌های بزرگ برای تخفیف در این روز مبارک و زیرپوشش قراردادن ایتام با همکاری کمیته امداد خواهد بود.

علی اکبر مداحی، مدیر ستاد مرکزی هیئات رزمندگان اسلام، نیز در این جلسه از برگزاری 10 جشن باشکوه در نقاط مختلف تهران و همچنین برپایی کاروان شادی غدیر در کشور خبرداد.

در ادامه جلسه، نماینده آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام آمره، نماینده آستان مقدس حضرت معصومه(س) که به‌صورت مجازی در این جلسه حضور داشتند، برنامه‌های حرم مطهر امام رضا (ع) و حرم مطهر بانوی کرامت در ایام دهه ولایت را ارائه کردند.

همچنین سعید ستودگان، مدیر کل تولیدات تلویزیونی سازمان تبلیغات اسلامی،  نمایندگان شورای معارف شبکه‌های سیما به بیان برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال نظرات