۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۸۴۱۷۱

بهره‌مندی علمای آفریقا از علوم حوزوی نجف با افتتاح دفتر مدرسه فقاهت

بهره‌مندی علمای آفریقا از علوم حوزوی نجف با افتتاح دفتر مدرسه فقاهت
مهندس جوادی گفت:روز گذشته دفتر «مدرسه فقاهت» طی مراسمی، در نجف اشرف افتتاح شد.

مهندس جواد جوادی مدیر عامل موسسه صدای بهار در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به افتتاح شعبه دفتر مدرسه فقاهت در نجف اشرف گفت: روز گذشته دفتر «مدرسه فقاهت» طی مراسمی، در نجف اشرف افتتاح شد.

وی ابراز داشت: در مراسم مذکور حدود 20 نفر از طلاب آفریقایی حضور داشتند و برنامه‌های آتی برای ارتباط علمای آفریقا با دروس نجف و کتابخانه مدرسه فقاهت، تبیین شد.

جوادی با اشاره به خدمات مدرسه فقاهت اظهار کرد: در این مراسم آقای سید علی الحسنی که مدیر بخش عربی مدرسه فقاهت هستند امکانات ایجاد شده را به اختصار توضیح دادند و مقرر شد که طلاب آفریقایی در گروه های کوچکتر و در قالب کارگاه‌های آموزشی با نحوه مستندسازی تحقیقات و بهره‌گیری از کتاب‌های کتابخانه مدرسه فقاهت آشنا شوند.

مدیر عامل موسسه صدای بهار در ادامه افزود: پس از آشنایی «طلاب آفریقایی مستقر در نجف»، آن‌ها مطالب مذکور را به «علما و طلاب مستقر در کشور خودشان» آموزش می‌دهند تا علمای مستقر در آفریقا بتوانند با استفاده از تلفن همراه «مصادر» را در کتابخانه ببینند و در بیان مطالب از آن استفاده کنند.

مدرسه فقاهت

وی با اشاره به تدوین دروس برای طلاب آفریقایی اذعان کرد:همچنین طلاب آفریقایی با ابزارهای مستندسازی آشنا می‌شوند تا پاسخ شبهات را با استفاده از دروس و علمای نجف و به صورت مستندسازی و در قالب مقاله، تدوین و برای طلاب و علمای مستقر در آفریقا ارسال نمایند.

جوادی خاطرنشان کرد: با توجه به این که ابزارهای مذکور، «ارجاعات هر بحث» را در پاورقی آورده و به کتابخانه لینک می‌دهد، علمای مستقر در آفریقا با کلیک بر روی پاورقی، مطلب موجود در کتاب را می‌بینند و به صورت مستدل و قوی می‌توانند پاسخگوی شبهات باشند.

مدیر عامل موسسه صدای بهار با اشاره به دروس عربی مدرسه فقاهت عنوان کرد: دوره مذکور شامل آموزش «پلاگین مدرسه فقاهت» (که برای مستندسازی به کار می‌رود)، «دروس مدرسه فقاهت» و «کتابخانه مدرسه فقاهت» است،کاربرد دیگر دروس عربی مدرسه فقاهت، فراهم کردن امکان حضور آنلاین علمای آفریقا در درس‌های جاری نجف است تا بتوانند داشته‌های علمی خود را به روز کنند.

وی در پایان ابراز داشت: مدرسه فقاهت و کتابخانه مدرسه فقاهت، توسط مجموعه دانش‌بنیان «صدای بهار» که در پارک علم و فناوری پردیس مستقر است، در سال 1385 راه‌اندازی شده و تاکنون توانسته دروس حوزوی خارج (معادل مقطع دکتری) را از ایران، عراق، لبنان، سوریه، سعودی، افغانستان و سنگال، پوشش دهد.

مدرسه فقاهت در خارج از کشور

ارسال نظرات