۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۸۴۱۸۳

رابطه کاهش جمعیت با اقتصاد جامعه

رابطه کاهش جمعیت با اقتصاد جامعه
حجت الاسلام قمشه ای گفت:مساله کاهش جمعیت مساله دیروز و امروز نیست و چندین سال است که رهبری به این مساله توجه میکند و نسبت به جمعیت متدین کشور و تکثیر اولاد دغدغه مند است.

حجت الاسلام قربانعلی زمانی قمشه ای استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به بحران کاهش جمعیت در کشور گفت: مساله کاهش جمعیت مساله دیروز و امروز نیست و چندین سال است که رهبری به این مساله توجه میکند و نسبت به جمعیت متدین کشور و تکثیر اولاد دغدغه مند است.

وی با اشاره به جهانی بودن بحران جمعیت بیان داشت: این یک مساله عالم گیر است و محاسبه کرده اند آینده با کاهش جمعیت مواجه خواهیم شد که در اینصورت کار و تلاش کم می شود و بازار و اقتصاد و تجارت ضعیف می شود و در نتیجه با یک بحران مواجه خواهیم شد.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: اقتصاد جز با علم و نیروی جوان درست نمی شود و اگر کثیر اولاد صورت نگیرد پیری دامنگیر اقتصاد، کشاورزی، بازار و علم می شود و نقش جوان علمی و اقتصادی که در دنیا بسیار مهم و ضروری است کمرنگ می شود.

حجت الاسلام زمانی قمشه ای با توجه به ضرورت مقابله با بحران جمعیت ابراز داشت: برای تشکیل نسل جوان و پویا باید از طرف دولت سرمایه گذاری، تدبیر و حمایت صورت گیرد چراکه با تنها شعار و بدون عمل منفعتی حاصل نخواهد شد.

در پایان استاد حوزه گفت: باید با مدیران حوزه گفتکو شود تا درس خاصی در موضوع خانواده و جمعیت برگزار شود تا این مهم از حیث علمی و معرفتی و دینی بررسی شود و درنتیجه موجب آگاهی مردم نسبت به بحران وضعیت جمعیت شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
والا ما که تو منزل خیلی صرفه جویی می کنیم
0
0