۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۸۴۲۸۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مشروعیت اسلام به غدیر است

مشروعیت اسلام به غدیر است
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه مشروعیت همه ما به غدیر است گفت: در حقیقت مشروعیت اسلام به غدیر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با تجلیل از عملکرد این دانشگاه گفت: این دانشگاه به برکت اندیشه حضرت امام خمینی از پیشتازان دانشگاه آزاد اسلامی کشوراست.

وی در ادامه با اشاره به عظمت عید غدیر و آیه سوم سوره مائده که می‌فرماید، «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً» گفت: من جشن غدیر را دایر کردم، اما تبیین آن برای همیشه به عهده همگان است، چرا که این واقعه عظیم در ۱۸ ذی الحجه تشریع شد، اما تبیین آن وظیفه‌ای همگانی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید برتکریم عید بزرگ غدیراظهارداشت: غدیر بزرگترین سرمایه مکاتب آسمانی است و همه در تکریم عید غدیر باید نقش داشته باشند، چرا که تکریم عید غدیر وظیفه همگانی است.

آیت الله سلیمانی همچنین با تشبیه رخداد عظیم غدیر به راهداری گفت: وقتی در طول تاریخ این مهم پاسداشت نشد حادثه بزرگی چون عاشورا به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه مشروعیت همه ما به غدیر است ابراز داشت: در حقیقت مشروعیت اسلام به غدیراست، از این رو امام باقر (ع) می‌فرماید، اسلام بر پایه نماز، زکات، حج، روزه و ولایت استوار و پا برجا است و ولایت رکن اول است.

نماینده ولی فقیه درکاشان با اشاره به این فرمایش آیت الله خزعلی مبنی بر اینکه، برای گرامیداشت غدیر نو پوشی، دید و بازدید و حتی تعطیلی نوروز به غدیر منتقل شود، گفت: اقدام شایسته دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در اجرای طرح «ضیافت غدیر» با هدف تکریم و بزرگداشت عیدالله الاکبر قابل ستایش است.

میثم عرب زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز ابتدای این دیدارگفت: تلاش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و همکاران در این است که این مرکزعلمی را به سمت سوی منویات رهبر معظم انقلاب به پیش ببریم.

وی اسلامی شدن و فرهنگی شدن دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی را از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب دانست و اظهار داشت: همه تلاش ما حرکت در مسیرمنویات رهبر معظم انقلاب است.

محمد ناصحی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز گفت: هدف دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از اجرای طرح ضیافت غدیر، فرهنگی کردن و مومنانه ترکردن فضای دانشگاه است.

لازم به ذکر است، طرح اطعام مومنانه «ضیافت غدیر» با مشارکت اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به مناسبت عید سعید غدیرخم نیز برگزارمی شود./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات