۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۸۴۳۸۴
حجت الاسلام سلیمانی اردهالی:

برخی به دنبال انتقام از علامه مصباح، پس از حیاتش هستند

برخی به دنبال انتقام از علامه مصباح، پس از حیاتش هستند
نایب رییس دوم مجمع نمایندگان طلاب گفت: برخی به دنبال انتقام از علامه مصباح پس از حیاتش می باشند، چرا که در دوران حیات توان مقابله با شخصیت علمی آیت الله مصباح را نداشتند.

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، نایب رییس دوم مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به ابعاد علمی آیت الله مصباح گفت: شخصیت آیت الله مصباح قبل از اینکه برای اهل علم داخلی شناخته شده باشد، برای مجامع علمی جهانی اعم از اسلام و غیراسلام شناخته شده بود و عمق و ژرفای علمی این مرد جامع و کامل برای جهان علمی معرفی شده اند، متأسفانه در داخل آنچنان زوایای علمی علامه مصباح شناخته شده نیست و در آینده بیشتر شناخته خواهند شد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری علامه مصباح در مدیریت فرهنگی اظهار داشت: یکی از مشخصه های بارز این مردبزرگ، الهی و ربانی و فقیه صمدانی این بود که در جهات مختلف علمی با نظام، امام و انقلاب همراه بوده و یک تئوریسین و عقبه فکری موثر در زمان امام و رهبری معظم بودند و یک تفکرمستحکم و تاثیرگذار در مدیریت فرهنگی و اعتقادی نظام بنا کردند.

نایب رییس دوم مجمع نمایندگان طلاب اذعان کرد: همانطور که سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی مرد بزرگی در عرصه های نظامی و افتخاری برای ایران در دنیا بودند، آیت الله مصباح هم در این دنیای پر از عالم و با فراوانی صاحبنظران علمی یک چنین نام و آوازه بلندی پیدا کردند و همین باعث حقد و کینه دشمنان شد.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: دشمن با دسیسه های مختلف قصد داشت علماء تراز اول را از اطراف مقام معظم رهبری خالی کرده و به مردم القاء کند که رهبری تنهاست و کسی با ایشان نیست، از جمله کسانی که به کمک نظام و رهبری آمده و عمود خیمه رهبری و نظام را مستحکم کردند و بازویی به حق و عماری برای مقام معظم رهبری شدند چند نفر از جمله آیت الله هاشمی شاهرودی و علامه مصباح رحمه الله علیهما بودند.

برخی به دنبال انتقام از علامه مصباح، پس از حیاتش هستند

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح برهم زننده محاسبات دشمن بودند ابراز داشت: دشمنان به خوبی علامه مصباح را شناخته بودند و به معرفت و ابعاد علمی این عالم واقف بودند و چون علامه به تفکرات اعتقادی مردم خصوصاً جامعه نخبگانی تعمیق می بخشید، کینه او را دردل گرفته بودند.

نایب رییس دوم مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمنان در زمان حیات علامه طرح ترور شخصیتی او را طراحی کرده بودند و با برچست افراطی گری با علامه دشمنی می کردند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نسبت به علامه مصباح بیان کردند که آیت الله مصباح، علامه طباطبایی و شهید مطهری زمان حاضر است.

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی با بیان اینکه دشمن درصدد است پس از رحلت علامه نیز او را ترور فکری کند بگونه ای که کسی به دنبال تفکر آیت الله علامه مصباح یزدی نباشد، خاطرنشان کرد: دشمن و معاندین با ترور شخصیت و تفکر آیت الله مصباح به دنبال ضربه زدن به اصل خیمه نظام که ولایت فقیه است، می باشند، برخی به دنبال انتقام از علامه مصباح پس از حیاتش می باشند چرا که در دوران حیات توان مقابله با شخصیت علمی آیت الله مصباح را نداشتند، نخبگان  برای خنثی کردن نقشه های دشمنان، باید مردم خصوصاً جوانان را با اندیشه آیت الله مصباح آشنا کنند.                          

ارسال نظرات