۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۸۴۳۸۹

ثبت نام ۱۹ هزار نفر در حوزه‌های علمیه خواهران

ثبت نام ۱۹ هزار نفر در حوزه‌های علمیه خواهران
رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت نام در حوزه‌های علمیه خواهران، حدود ۱۹ هزار نفر جهت تحصیل در حوزه نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، زهره تمیزکار از پایان یافتن مهلت ثبت نام در حوزه‌های علمیه خواهران جهت تحصیل در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار داشت: در این دوره شاهد استقبال خوب خواهران بودیم.

وی با بیان اینکه در سال جدید تحصیلی، قریب به ۱۹ هزار نفر در سطوح ۲ تا ۴ حوزه‌های علمیه خواهران ثبت نام کردند، افزود: ۱۴ هزار نفر از ثبت نام کنندگان متقاضی تحصیل در مقطع عمومی (سطح ۲) هستند و در مقاطع عالی و تخصصی سطح ۳ و ۴ نیز به ترتیب ۴۰۹۴ و ۷۶۰ نفر نام نویسی کرده‌اند.

رئیس اداره پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ تعداد ۴۱۹ مدرسه علمیه در مقطع عمومی (سطح ۲ کارشناسی) ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰۰ نفر و دارندگان مدرک اتمام پایه هشتم با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر پذیرش دارند و شیوه تحصیل در مقطع عمومی صرفاً به صورت حضوری است.

وی با اشاره به اینکه پذیرفته شدگان در مقطع سطح ۳ بعد از قبولی در آزمون و مصاحبه در ۶۹ مؤسسه آموزش عالی و در دوره‌های حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری پذیرفته می‌شوند، گفت: میزان پذیرش در این سطح ۲۵۰۰ نفر خواهد بود.

خانم تمیزکار خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان در سطح ۳ در ۱۲ رشته «تفسیر و علوم قرآنی»، «فقه و اصول»، «فلسفه اسلامی»، «کلام اسلامی»، «تاریخ اسلام»، «مطالعات اسلامی زنان»، «مدرسی ادبیات عربی»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «کلام با گرایش امامت»، «کلام با گرایش مهدویت»، «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی» و «تربیت دینی کودک و نوجوان» به تحصیل خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در مقطع تخصصی سطح ۴( دکتری) نیز افراد بعد از قبولی در آزمون و مصاحبه در ۱۸ مؤسسه آموزش عالی ۱۱ استان کشور پذیرش خواهند شد، ظرفیت پذیرش در این مقطع را ۳۵۷ نفر اعلام کرد که در ۵ رشته «تفسیر تطبیقی»، «فقه خانواده»، «حکمت متعالیه»، «کلام اسلامی» و «علوم و معارف قرآنی» به صورت حضوری مشغول به تحصیل خواهند شد.

رئیس اداره پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در پایان با بیان اینکه آزمون سطح ۳ و ۴ حوزه‌های علمیه خواهران جمعه چهارم تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد، بیان داشت: آزمون مقطع عمومی ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر نیز ساعت ۹ روز جمعه ۲۵ تیرماه سال جاری به صورت برخط برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات