۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۸۴۴۰۷

آتش خودخواهی بر پیکر فرهنگ

آتش خودخواهی بر پیکر فرهنگ
حسینی گفت: مردم جامعه با منفعت طلبی و خود خواهی باعث و بانی این اوضاع اقتصادی و فرهنگی در جامعه شده و برای حل این مشکلات در ابتدا باید خود خواهی و لجاجت را کنار بگذارند.

سید محمد حسینی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: بهترین راه حل مشکلات فرهنگی جامعه کنونی " تقویت روابط گرم انسانی و تحمل یکدیگر از طریق احترام به منتقد و مدارا با شهروندان " است.

وی افزود: ریشه مسائل اقتصادی در بخش های فرهنگی و سیاسی جامعه قرار دارد که تا راه حل مناسب برای عبور از بحران فرهنگی و سیاسی یافت نشود همچنان مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه باقی خواهد ماند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: در بخش فرهنگی مشکل " خود خواهی و منفعت طلبی " مردم می باشد به عنوان مثال در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد با افزایش تحریم و قیمت ارز و طلا مردم به شدت به سمت خرید طلا و ارز هجوم بردند.

وی ادامه کرد: غالب افراد جامعه حتی کسانی که از درآمد کم برخوردار بوده اند  اقدام به خرید ارز و طلا کردند و خود باعث اخلال ارزی و افزایش نوسان قیمت ارز و طلا در جامعه شدند که این پدیده یکی از اسفناک ترین اوضاع اقتصادی در آن دوران تلقی می شد.

حسینی اظهار داشت: مردم جامعه با منفعت طلبی و خود خواهی باعث و بانی این اوضاع اقتصادی و فرهنگی در جامعه شده و برای حل این مشکلات در ابتدا باید خود خواهی و لجاجت را کنار بگذارند

سینا ریاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
مظلوم تر از مقوله فرهنگ در این کشور کمتر موردی می توان یافت
0
0