۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۸۴۴۲۹

علامه مصباح، تئوریسین نظام

علامه مصباح، تئوریسین نظام
حجت الاسلام باقرزاده گفت: باید در مقابل هجمه کار اثباتی کرد یعنی تمام تلاش خود را در نشر اندیشه های آیت الله مصباح به عنوان ائدیولوژی نظام به کار گرفت.

حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا با اشاره به ابعاد علمی آیت الله مصباح گفت: حضرت آیت الله مصباح در میان علما و فرهیختگان حوزوی شخصیتی دارند که به حق می توان تئوریسین انقلاب اسلامی نامید، در مورد ارکان جمهوری اسلامی ایران از ولایت فقیه گرفته تا اسلامیت نظام و تا جمهوریت نظام به بهترین نحو از ارکان نظام دفاع کردند و هر رکنی را در جایگاه خودش و در جایگاه علمی و عقلی که آن رکن دارد مورد تبیین قرار دادند.

استاد موسسه امام خمینی (ره) اظهار داشت: علامه مصباح نظام جمهوری اسلامی ایران را در بین نظام سیاسی و حقوقی جهان به گونه ای تبیین کردند که هر متفکری و هر انسان طالب دانش و فهم دینی را به بهترین نحو اقناع می کند، مقام معظم رهبری تعابیری در خصوص آیت الله مصباح دارند که علامه را از برجستگان رجال علمی و چهره های برجسته عالم تشیع نام می برند.

وی با بیان اینکه علت هجمه به آیت الله مصباح را می توان در دودسته تقسیم کرد، اذعان داشت: بعضی آیت الله مصباح را می شناسند و حمله می کنند، آنها دشمنان قسم خورده اسلام هستند که می دانند راه نفوذ را علامه مصباح با مباحث عقلی که مطرح کردند به روی دشمنان سد کرده است.

حجت الاسلام باقرزاده افزودند: دسته دوم کسانی هستند که عظمت مباحث علمی آیت الله مصباح را نمی فهمند، چون در تراز فکری علامه مصباح نیستند و به دلیل برداشت های سطحی از  اندیشه های آیت الله مصباح با او دشمنی می ورزند، این نوع ستیز، ستیز جاهلانه است، هر دو ستیز عالمانه و جاهلانه معاندانه است و هر دو با عناد، با آیت الله مصباح برخورد می کنند.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: علامه مصباح امروز جای خالی شهید بهشتی و شهید مطهری را پر کردند و مقام معظم رهبری به آیت الله مصباح به عنوان یک فقیه، فیلسوف متفکر و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام ارادت قلبی خود را ابراز کردند و از خداوند تقاضا کردند به نسل کنونی ما این توفیق را بدهد که از شخصیت آیت الله مصباح استفاده کنند، آن هم زمانی که دستشان از شخصیت هایی مثل علامه طباطبایی و شهید مطهری کوتاه است.

وی با بیان اینکه برخی با تخریب شخصیت آیت الله مصباح به دنبال دستیابی به اهداف خود می باشند، ابراز داشت: باید در مقابل هجمه ها، کار اثباتی کرد یعنی تمام تلاش خود را در نشر اندیشه های آیت الله مصباح به عنوان ائدیولوژی نظام جمهوری اسلامی ایران به کار بگیریم و این اندیشه ها در عرصه ارکان حاکمیتی نظام انتشار و تبیین پیدا کند تا کسانی که علیه علامه لجن پراکنی می کنند رسوا شده و نیات پلیدشان آشکار شود.

ارسال نظرات