۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۸۴۴۴۸
رایزن فرهنگی ایران در لبنان:

نباید نقش استعمارگران غربی در تحریف تاریخ را نادیده بگیریم

نباید نقش استعمارگران غربی در تحریف تاریخ را نادیده بگیریم
خامه یار گفت: نباید نقش استعمارگران غربی در تحریف تاریخ به خصوص نامگذاری‌های جعلی و مصادره تابعیت نام خلیج فارس را نادیده بگیریم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عباس خامه‌یار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در مراسم رونمایی از ترجمه عربی، فرانسه و ترکی استانبولی کتاب «هیاهو بر سر هیچ» محمدعلی موحد بیان کرد: بدترين روش و خيانت، تحريف تاريخ مسلم و اسناد تاريخي و سياسي‌كردن آن است و اين چيزي است كه به و فور در تاريخ منطقه ما اتفاق افتاده است.

وی افزود: نقش استعمارگران غربي و به ويژه استعمار انگليس را نبايد در اين رابطه ناديده گرفت. هر كجا كه پاي گذاريم، جاي پاي، انگليسي‌ها را مي‌بينم. اختلافات مرزي، بمب‌هاي موقتي هستند كه ميان اكثر كشورهاي جهان، خليج فارس، شبه قاره هند و همه جا ديده مي‌شوند و جاي، جاي آن پاي استعمار و بريتانياست.

خامه‌یار تأکید کرد: تحريف و نامگذاري‌هاي جعلي و مصادره تابعيت سه جزيره و نام خليج فارس در اين رابطه است. نقش رسانه‌هاي بريتانيا به زبان‌هاي عربي و فارسي و بخصوص BBC در اين رابطه قابل توجه است.

وی هدف اصلي اين اقدامات را استثمار، استعمار و اشغالگري دانست و گفت: كتاب «جزاير سه‌گانه» تأليف وليد حمدي الاعظمي، استاد علوم سياسي مبني بر اسناد محرمانه و سري وزارت خارجه به بريتانيا است.

رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان در پایان سخنان خود، یادآور شد: کتاب مذکور نياز به پاسخ داشت و اين را جناب دكتر موحد به زيبايي و علمي انجام داد. در كتاب «جزاير سه‌گانه» متأسفانه سياست‌زدگي و روزمر‌گي در اين اثر موج مي‌زند و تكرار حرف‌هاي تبليغاتي ايران‌هراسي رسانه‌هاي وابسته غربي است./۹۸۸/

ارسال نظرات