۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۸۴۵۱۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

بیکاری و مشکلات اقتصادی سد بزرگی در برابر ازدواج جوانان ایجاد کرده است

بیکاری و مشکلات اقتصادی سد بزرگی در برابر ازدواج جوانان ایجاد کرده است
کرمانشاه - حجت الاسلام احمدی گفت: بیکاری، مشکلات اقتصادی و معیشتی، اجاره های سنگین و... همگی دست به دست هم داده اند و سدی بزرگ در مقابل ازدواج جوانان ایجاد کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: آیین و سنت ازدواج در دین مبین اسلام به کرار مورد تاکید قرار گرفته است و از این سنت به عنوان کامل شدن بخش زیادی از دین افراد نام برده شده  است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: بنابراین می توان گفت که بنیان خانواده در اسلام از قداست و اهمیت بسیار مهم و بالایی برخوردار است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ازدواج به سبک و سیاق اسلامی و رعایت شئونات دینی بی شک آن ازدواج و پیوند را مستحکم و ناگسستی خواهد کرد، همانند ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که این ازدواج برای تمام مسلمین جهان الگویی از یک ازدواج ساده، کامل و از روی محبت و وفاداری بود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه جوانان باید سیره ائمه اطهار علیهم السلام را برای ازدواج خود مدنظر داشته باشند، بیان کرد: نگاه اسلام به مقوله ازدواج بسیار زیبا و البته کاربردی است، اسلام ازدواج را امری مقدس برای پیوند دلها عنوان می دارد در حالی که در کشورهای غربی و.. ازدواج اینگونه نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: با این وجود باید اذعان کرد که بسیاری از مشکلات باعث شده است که آمار ازدواج در کشور به طور محسوسی کاهش پیدا کند و جمعیت کشور با سرعت بالایی به سمت پیر شدن پیش برود، بنابراین رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره نسبت به ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه تاکیدات فراوانی دارند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تجربه نشان داده است ازدواج هایی موفق بوده که ساده و به دور از هرگونه تجملات و سختگیری ها انجام شده است، لذا از خانواده ها درخواست می شود از سخت گیری های بی مورد همانند مهریه های نامتعارف و... پرهیز کنند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه مجرد ماندن جوانان خود ناهنجاری های بسیاری به دنبال خواهد داشت، گفت: تجربه نشان داده است که تجرد و پرهیز از ازدواج هم در جنبه شخصی و هم اجتماعی برای فرد مشکلات بسیاری به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه باید برای ترویج ازدواج آسان از پتانسیل های مذهبی و دینی استفاده شود، عنوان کرد: ائمه جماعات و امامان محله می توانند با فرهنگ سازی و برگزاری همایش های مختلف در زمینه ازدواج، بسیاری از سنت های نادرست همانند مهریه های بالا و... را اصلاح کنند تا ان شاء الله زمینه ازدواج جوانان بیش از پیش فراهم شود.

حجت الاسلام احمدی در پایان سخنان خود گفت: البته نمی توان علت بالا رفتن سن ازدواج را تنها به سخت گیری خانواده ها خلاصه کنیم، امروز بیکاری، مشکلات اقتصادی و معیشتی، اجاره های سنگین و... همگی دست به دست هم داده اند و سدی بزرگ در مقابل ازدواج جوانان ایجاد کرده اند./1400/

ارسال نظرات