۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۸۴۵۵۱

خلأ دردسرساز آموزش های صحیح و غفلت متولیان امر ازدواج

خلأ دردسرساز آموزش های صحیح و  غفلت متولیان امر ازدواج
خانم شجاع گفت: باید لزوم ارائه مهارت و آموزش به جوانان برای آغاز زندگی مشترک و بینش سازی در جهت ازدواج آسان از اولویت های متصدیان امر فرهنگی باشد.

خانم شجاع مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع ترویج سنت ازدواج آسان گفت: ازدواج اسان امری نیست که با سخنرانی و نوشتار و امثال آن در جامعه رواج داد بلکه کل جامعه به ویژه قشر تحصیل کرده و نخبگان جامعه برای ترویج ازدواج آسان در عمل فرهنگسازی کنند.

وی افزود: با توجه به آسیب هایی که امروزه دامنگیر این امر مقدس و کامل کننده دین و دنیای انسان ها شده است باید قبل از ازدواج فرهنگ مشاوره های اساسی مبنی بر نحوه برگزاری مراسم های ساده در سطح جامعه رواج پیدا کنند که در حال حاضر گرفتار تجملات چشم و هم چشمی ها،هزینه های سنگین، خرج های اضافی شده است که این امر خود باعث تاخیر افتادن ازدواج های به موقع و همچنین علت اساسی بسیاری از مشکلات جسمی و روحی روانی جوانان شده است.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: باید لزوم ارائه مهارت و آموزش به جوانان برای آغاز زندگی مشترک و بینش سازی در جهت ازدواج اسان از اولویت های متصدیان امر فرهنگی باشد که متاسفانه ازدواج از جمله نهادهای مقدسی هست که در جامعه متولی ندارد تا بتوان در راستای بهینه سازی ان کارهای اساسی انجام داد.

خانم شجاع ادامه داد: امروزه ازدواج از جمله اموری است که بیشتر گرفتار عرف و سنت های دردسر ساز شده است و این امر و هزاران دلایل شناخته شده و ناشناخته باعث انحراف آن از مسیر کمال ساز و افتادن به مسیرهای جدایی و خیانت و هزاران دردسرهای دیگر که همگی باعث رعب و وحشت جوانان از این امر مقدس شده است.

وی اظهار داشت: بنابراین مسولین محترم اگر بخواهند در صدد کاستن مشکلات جوانان باشند اولا بسترهای رشد دهنده آن را با انتخاب متولیان امور ازدواج و بهینه سازی آن با تدابیر آموزش مهارت های زندگی و مشاوره های کم هزینه فراهم کنند به امید آن روزی که ازدواج علوی و فاطمی در جامعه به عنوان ازدواج برتر رواج داشته باشد.

سینا ریاحی
ارسال نظرات