۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۸۴۶۱۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

آماده همکاری با همه مجموعه های فرهنگی در سراسر کشور هستیم

آماده همکاری با همه مجموعه های فرهنگی در سراسر کشور هستیم
اصفهان ـ حجت الاسلام بهرامی گفت: حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ظرفیت‌های بسیاری در عرصه تربیتی و مسائل خانواده و پرورش مبلغان متخصص داشته و یک الگو در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، امروز در کنگره استان اصفهان و توسعه ملی چالش ها و فرصت پیش رو در سخنرانی با موضوع «تحکیم باورها و فرهنگ دینی» گفت: اصفهان از شهرهایی است که در حوزه فرهنگی سوابق و دستاوردهای درخشانی دارد و حوزه علمیه اصفهان نیز از حوزه‌های علمیه برتر کشور است.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به حضور اساتید توانمند در حوزه علمیه اصفهان، خاطرنشان کرد: بزرگان حوزه علمیه نظیر آیت الله حائری و آیت الله بروجردی که مؤسس حوزه علمیه قم بوده‌اند در اصفهان نزد اساتید بزرگ حوزه علمیه اصفهان تحصیل کرده‌اند و حوزه علمیه اصفهان همیشه حوزه‌ای درخشان بوده است.

وی با بیان اینکه دو دهه از عمر حوزه علمیه خواهران می‌گذرد، اظهار کرد: هزاران خواهر تربیت شده در علوم دینی که از توانمندی‌های علمی و عملی بسیار خوبی برخوردار هستند و دفاع از آرمان‌های دینی و فرهنگ سازی در راستای تشکیل خانواده دینی با باورهای عمیق اسلامی و هویت سازی برای یک زن مسلمان از دستاوردهای عظیم حوزه علمیه خواهران استان اصفهان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، خواهران مشغول به تحصیل در حوزه علمیه را طلایه‌داران جبهه فرهنگی کشور دانست و تصریح کرد: جشنواره زن و خانواده که در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد به ما این امکان را داده است که امروز خواهران حوزه علمیه به عنوان اساتید مجرب پیرامون مسائل خانواده و تحکیم خانواده و پیوند مسائل دینی بتوانند در سطح کشور فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی مبلغ خواهر در حوزه علمیه خواهران تربیت شده‌اند که در عرصه دینی و فرهنگی در جامعه نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران به خوبی شناخته نشده‌اند، اظهار کرد: حدود 7 هزار دانش آموخته و فارغ التحصیل در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان وجود دارد؛ امروز در سطح کارشناسی ارشد 6 رشته و در سطح دکتری 2 رشته در اصفهان دایر شده است و اساتید بزرگواری از حوزه علمیه خواهران اصفهان به دانشگاه‌ها در حال اعزام هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران می‌تواند یک شاخص و الگو در سطح کشور در عرصه تربیت دینی، تحکیم خانواده، ایجاد سبک زندگی اسلامی و مسائل مربوط به حوزه خانواده و فرهنگ و جامعه باشد و توفیقات و ظرفیت‌های ارزشمندی در استان اصفهان فعال سازی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، تصریح کرد: امکان ارائه مدرسان، مبلغان و متخصصان مسائل خانواده، فرهنگ، دین، تربیت کودک، پژوهش و تحقیق و مبلغان اثرگذار در جامعه در عرصه دین و فرهنگ به نهادها و سازمان‌های کشور در حوزه عملیه خواهران استان اصفهان به خوبی وجود دارد و آماده همکاری با همه مجموعه‌ها در کشور هستیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات