۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۸۴۶۸۸
مجمع علما و مراکز حوزوی استان سمنان در بیانیه‌ای مطرح کرد؛

پخش خبر با عناوین تخریبی از تقوا و عدل و انصاف به دور است

پخش خبر با عناوین تخریبی از تقوا و عدل و انصاف به دور است
مجمع علما و مراکز حوزوی استان سمنان درباره اخبار منتشر شده در خصوص مرکز خدمات سمنان و مدیر سابق این مرکز بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، مجمع علما در استان سمنان و مراکز حوزوی در این استان درباره اخبار منتشر شده در خصوص مرکز خدمات سمنان و مدیر سابق این مرکز بیانیه صادر کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حوزه های علمیه تشیع، محل رشد و بالندگی سربازان حضرت ولی عصر (عج) است که مراجع معظم تقلید به نیابت عامه از سوی ایشان، اشراف و هدایت حوزه و طلاب را بر عهده دارند.

مرکز خدمات حوزه های علمیه از سال ۱۳۷۰ به امر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای خدمت رسانی به طلاب و روحانیون معزز تاسیس گردیده که در این مدت خدمات ارزنده ای به طلاب و روحانیون ارائه داده است.

که جا دارد از همه دست اندر کاران این مرکز به ویژه پرسنل خدوم مرکز خدمات حوزه های علمیه استان سمنان تشکر نماییم.

تغییر و تحول در مرکز خدمات استان که با انجام مراسم رسمی تودیع و تکریم مدیر سابق و معارفه مدیر جدید جناب حجت الاسلام جمشیدی و با حضور حضرت آیت الله شاهچراغی و حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات کشور و مسئولین امر در دفتر نماینده ولی فقیه صورت گرفته و مواجه با انعکاس خبری غیر منصفانه یکی از رسانه های محلی با طرح موضوع پروژه مسکن طلاب شاهرود شد در این باره توجه به ۳ نکته ضروری به نظر می رسد.

نکته اول: موضوع مسکن طلاب شاهرود مربوط به سال های قبل بوده و با عنایت به بررسی های به عمل آمده مرکز خدمات حوزه های علمیه به محض اطلاع جهت حمایت از طلاب مال باخته با تلاش مضاعف مدیر سابق جناب حجت الاسلام  قدرتی و کارکنان مرکز خدمات، اصل مال و خسارت ۱۳ نفر و اصل مال ۱۲ نفر که در ماه های پایانی ثبت نام کردند عودت داده شده است. والبته ۵ نفر از طلاب با طرح موضوع در مراجع قضایی در شهرستان شاهرود پیگیر موضوع می باشند، که باید منتظر صدور حکم قضایی بود.

نکته دوم: توصیه به اصحاب رسانه است که بدانند آنان امین در انعکاس خبر هستند و پخش خبر با عناوین تخریبی از تقوا و عدل و انصاف به دور است.

نکته سوم: وظیفه عموم افراد جامعه درباره اخبار رسانه ها این است که بر اساس آموزه های قرآنی، اخباری که شخصیت افراد را زیر سئوال میبرد باید از مراجع ذی صلاح و شخص و ارگان مربوطه صحت و یا کذب خبر را تحقیق و بررسی نمایند.

در پایان مجمع علما و مدیران مراکز حوزوی ضمن تشکر و قدردانی از خدمات ارزشمند مرکز خدمات حوزه های علمیه و مدیر سابق آن خواستار جبران رسانه های که موجب تشویش اذهان عمومی شده اند، بوده و اجتناب از تکرار این بداخلاقی رسانه ای باشیم.

و من الله التوفیق و العاقبة لاهل التقوی و الیقین

ارسال نظرات