۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۸۴۷۰۱

رسانه‌ها آثار عزاداری سیدالشهدا را آشکار کنند

رسانه‌ها آثار عزاداری سیدالشهدا را آشکار کنند
پرچم سیدالشهدا (ع) از شعائرالله است، قرآن کریم برای کسانی که شعائر الهی را تعظیم می‌کنند بسیار ارزش قائل است. رسانه‌هایی که تعظیم شعائر الهی می‌کنند ارزش زیادی دارند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا و به نقل از فارس،حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه در آئین افتتاح دوره آموزشی رسانه هیأت که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه هنری سوره برگزار شد، اظهارداشت: امام سجاد (ع) سال‌ها برای امام حسین (ع) گریه می‌کردند، امروز برخی درباره عزاداری حضرت الشهدا (ع) طعنه می‌زنند در حالی که قلب تپنده و عاشق این مردم حضرت سیدالشهدا (ع) هستند و این اوج بینایی است. مردمی از چندی قبل محرم، حسینیه‌ها و تکایا را برای عزاداری اباعبدالله (ع) آماده می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ندیدن عاشقی این مردم به ذات سید الشهدا (ع) نوعی نابینایی است، عشق این مردم به حضرت سیدالشهدا (ع) حقیقتی است که مستور نمانده و عالم گیر شده که یک جلوه آن اربعین است که عالمیان همه نگاه می‌کنند که اینجا چه خبر است. خوش به حال کسی که مؤثر است و اتصال به آسمان را برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که من خودم را خاک پای شما می‌دانم این است که شما رسانه سیدالشهدا (ع) هستید و خبر این دلدادگی عاشقان اباعبدالله (ع) را رسانه‌ای می‌کنید، عنوان کرد: حقیقت این دلدادگی باید با پردازش هنری شما رسانه‌ای‌ها عالم گیر، فاش و برملا کنید.

 قمی ادامه داد: امروز چشم‌ها باز شده است، شما رسانه‌ها این حقیقت سترگ با آثار و برکات عجیب را فاش و برملا کنید که همه بدانند واقعاً محرم و صفر و سوگواری برای سیدالشهدا (ع) است که اسلام را نگه‌داشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز تعظیم شعائر باید رسانه‌ای شود، گفت: پرچم سیدالشهدا (ع) از شعائرالله است، قرآن کریم برای کسانی که شعائر الهی را تعظیم می‌کنند بسیار ارزش قائل است. رسانه‌هایی که تعظیم شعائر الهی می‌کنند ارزش زیادی دارند.

وی با بیان اینکه هرگاه مسأله معنویت مطرح می‌شود محفل عاشقان سیدالشهدا (ع) توسعه پیدا می‌کند، ابراز کرد: در محفل سیدالشهدا (ع) هنرجویی به معرفت‌جویی پیوند خورده است، گاهی در حال عبادت شوق زیارت ائمه معصومین (ع) را پیدا می‌کنید و این مرحله‌ای بالاتر از عبادت است. گاهی فرزندی صالح یا وقفی نیکو برای شما باقیات و صالحات آخرتی می‌شود، عمر ما در این دنیا کوتاه است. هوشمندانه برای حضرت سیدالشهدا (ع) کار کنید که باقیات و صالحاتی ماندگار است.

قمی در پایان خاطرنشان کرد: عبادت امام معصوم (ع) به عبادت امت او گسترش می‌یابد، محفل عزای سیدالشهدا (ع) با مسائل معرفتی پیوند دارد، وقتی شما اصحاب رسانه با پردازش هنرمندانه به انتشار یک عکس، فیلم یا خبر می‌پردازید، برای هر کسی که به هر دلیل موجه، نتوانسته در جلسات عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) شرکت کند در واقع شما او را در این مجلس عزاداری شرکت می‌دهید و در ثواب معرفتی او شریک می‌شوید. اینگونه به تعظیم شعائر الهی پرداختن نیز بسیار ارزش دارد.

ارسال نظرات