۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۸۴۷۷۵
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

حل معضلات اقتصادی کشور اولویت دولت سیزدهم باشد

حل معضلات اقتصادی کشور اولویت دولت سیزدهم باشد
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز اقتصاد کشور به جراحی های عمیق نیاز دارد، گفت: تقویت و استحکام اقتصاد کشور باید اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری امسال گفت: باید سرمایه حضور و مشارکت مردم ایران را در پای صندوقهای رای ارج و گرامی بداریم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ابراز داشت: در ربع قرن اخیر هفت دوره ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا برگزار شده که مشارکت مردم 58/8 بوده و همچنین در این ربع قرن اخیر در کشو ایران هفت دوره  ریاست جمهوری برگزار شده که میزان مشارکت مردم 69/4 بوده، از این رو میزان مشارکت مردم ایران 10 درصد بالاتر از میزان مشارکت مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

وی مهمترین رسالت دولت سیزدهم را تلاش برای استحکام ارکان جمهوریت و اسلامیت نظام دانست و افزود: امام خمینی(ره) با فهم و درک درست از مبانی و اصول اسلامی و با اتکای به آرای مردم، نظام اسلامی ایران را بنا نهادند و رهبر معظم انقلاب نیز برای حراست از این نظریه دینی و ارتقای نظام اسلامی در چله دوم انقلاب گام های مؤثری را برداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ابزار کرد: باید دولت سیزدهم برای بالندگی، درخشندگی و رشد جامعه اسلامی و انقلاب قدم بردارد و با تحکیم این ارکان دینی، از هویت دینی، اسلامی، مردمی، نظامی و مردم سالار دینی حراست کند.

وی با بیان اینکه امروز اقتدار محور مقاومت در منطقه برآمده از هویت دینی، اسلامی و پشتیبانی مردم آنها بوده است، افزود: ملت های منطقه به هویت دینی باز گشته و اراده و عزم خود را بر حرکت های انقلابی و مبارزه با پادشاهان و حاکمان و زورگویان معطوف ساخته اند.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: حاج قاسم سلیمانی، مهندس ابومهدی، سید حسن نصرالله و حوثی ها ثمره شجره طبیه ای هستند که ریشه در اندیشه ژرف امام خمینی(ره) دارد.

وی حل مشکلات و معضلات اقتصادی را اصلی ترین اولویت دولت سیزدهم برشمرد و گفت: به هرمیزان شایسته سالاری در انتخاب هیأت دولت ارتقا پیدا کند، میزان رضایتمندی مردم افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ابزار کرد: باید کارگزاران در سطح کلان و خرد به شاخص های مدیریتی قرآن و اسلام آراسته باشند و دولت سیزدهم می تواند با توجه به این نکات پیام آور آرامش برای مردم باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قران کریم به شایسته سالاری کارگزاران و شاخص های مدیران اصلح اشاره کرده، افزود: از نگاه قران کریم، اقتصاد ستون فقرات خانواده و جامعه است، از این رو اگر بنیه مالی خود را تقویت کنیم به قوام و استحکام خانوادگی و اجتماعی دست پیدا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای اینکه تحول فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دینی ایجاد شود باید تحول عظیم در اقتصاد کشور صورت گیرد، افزود: در وضعیت کنونی کشور رهبر معظم انقلاب بر کاهش مشکلات و معضلات اقتصادی کشور تأکید دارند، از این رو تقویت اصول و مبانی اقتصادی و استحکام اقتصاد کشور باید اولویت دولتمردان دولت سیزدهم قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه اکنون اصلاح نظام مالیاتی، بانکی و پولی به مطالبه عمومی جامعه تبدیل شده است، افزود: امروز اقشار مختلف مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه رو هستند، بنابراین باید اولویت هیات دولت سیزدهم کاهش مشکلات اقتصادی کشور قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز اقتصاد کشور به جراحی های عمیق و بزرگ نیاز دارد، ابراز داشت: باید تمام نخگبان، استادان، دانشگاهیان، احزاب و گروه های سیاسی با دولت جدید برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی کشور همکاری کنند.

وی بر ضرورت کاهش هزینه وزارتخانه ها و نهادهای دولتی تأکید کرد و گفت: باید دولت سیزدهم جلوی هزینه و خرج های زیاد وزارت خانه های پرخرج را بگیرد و با اتحاد و انسجام سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه کشور با کسری بودجه 400 میلیارد دلاری روبه رو است، افزود: باید انضباط مالی به معنای واقعی کلمه در دستور کار هیأت دولت سیزدهم قرار گیرد و همچنین تلاش حداکثری برای کنترل و مدیریت هزینه ها در تمام نهادهای کشور صورت گیرد.

ارسال نظرات