۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۶۸۴۸۲۰
آیت الله سعیدی:

اصلاح جامعه با پیروی از مسیر مستکبران جهان امکان پذیر نیست

اصلاح جامعه با پیروی از مسیر مستکبران جهان امکان پذیر نیست
آیت الله سعیدی با بیان اینکه اصلاح جامعه با پیروی از مسیر مستکبران امکان پذیر نیست، گفت: مسؤولان نخواهند توانست با پیروی از غارتگران دنیا امور کشور را اصلاح کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، با بیان اینکه در ماه ذی الحجه قرار داریم گفت: ماه ذی الحجه آخرین ماه قمری است که در آن مناسباتی مهم و مرتبط با ولایت پذیری مردم وجود دارد.

آیت الله سعیدی بیان کرد: روز هفتم ماه ذی الحجه سالگرد شهادت امام باقر(ع) است و همچنین نهم این ماه روز عرفه و دهم این ماه عید قربان را پیش روی داریم و همچنین 18 ذی الحجه عید غدیر و بیعت با ولایت است.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: در دهه اول این ماه نماز دو رکعتی میان نماز مغرب و عشا وارد شده که دارای برکات بسیاری است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در ماه ذی الحجه حضرت موسی(ع) برای دریافت کتاب مقدس تورات به چله نشینی و اعتکاف رفته بود و ایشان به حضرت هارون سفارش کردند که جانشین من در میان امت و جامعه باشد و از مسیر ظالمان پیروی نکند.

امام جمعه قم بیان کرد: مفسران حدیث منزلت در ذیل این آیه، حدیث منزلت را آوردند و پیامبر اکرم(ص) در این حدیث فرموده است که حضرت علی(ع) همانند حضرت هارون، جانشین من در میان امت اسلامی خواهد بود.

امام جمعه قم اظهار کرد: اعتکاف حضرت موسی(ع) شبانه روزی بود ولی در قرآن کریم از شب های آن یاد می کند، زیرا که بیشترین برکات و عنایت های معنوی در نیمه های شب روی می دهد.

وی با بیان اینکه حضرت موسی(ع) قوم خود را بدون راهنما و رهبر رها نکرد، بیان کرد: حضرت هارون نیز از پیامبران خداوند بوده اما مأمور به دریافت تورات نبوده است و همچنین در غیاب حضرت موسی(ع) رهبری امت بنی اسرائیل را برعهده داشت.

نماینده خبرگان رهبری ابراز کرد: آشوبگران بهترین فرصت را برای رسیدن به اهداف خود در غیاب حضرت موسی(ع) می دیدند و همچنین می خواستند با حضرت هارون وارد مذاکره شوند تا اینکه در قوم بنی اسراییل فساد ایجاد کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حضرت موسی(ع) به حضرت هارون دو ماموریت مهم را واگذار کرد؛ نخست اینکه ایشان به اصلاح میان امت و جامعه بنی اسرائیل بپردازد و دوم اینکه از مسیر مفسدان پیروی نکند.

وی با بیان اینکه اصلاح جامعه با پیروی از مسیر مستکبران جهان امکان‌پذیر نیست، افزود: مسؤولان نخواهند توانست با پیروی از غارتگران جهان و مستکبران دنیا امور جامعه و کشور را  اداره و اصلاح کنند.

آیت الله سعیدی بر ضرورت همراهی و پیروی مردم از ولایت فقیه تاکید کرد: مردم ایران با پیروی از دستورات اسلام و مکتب اهل بیت به پشتیبانی از نهضت امام خمینی(ره) پرداختند و سبب پیروزی انقلاب اسلامی شدند و ملت ایران همچنان به حمایت از نظام اسلامی ادامه می دهند.

ارسال نظرات