۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۸۳۷۷۶
امام جمعه قم:

دعوت آیت الله رئیسی از رقبای انتخاباتی سبب خنثی سازی توطئه های دشمنان شد

دعوت آیت الله رئیسی از رقبای انتخاباتی سبب خنثی سازی توطئه های دشمنان شد
آیت الله سعیدی گفت: رفتار شایسته آیت الله رئیسی در مشورت با رقبای انتخاباتی خود سبب خنثی سازی توطئه های دشمنان نظام شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله صدوقی گفت: 12 تیر سالروز حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمایی ایرانی در سال 1367 است و این روز را به عنوان افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کردند.

آیت الله سعیدی بیان کرد: همواره آمریکا در حال توطئه و دسیسه چینی درباره نظام و انقلاب اسلامی بوده است.

وی ضمن تقدیر از رفتار شایسته آیت الله رئیسی برای مشورت با رقبای انتخابی خود در جهت حل مشکلات کشور اظهار کرد: رئیس جمهور منتخب مردم خواستار ادامه این گونه جلسات شد و ایشان در این جلسه بیان کرد که اکنون زمان رقابت های انتخابی تمام شده و زمان همکاری و هم افزایی رسیده است.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: این رفتار شایسته آیت الله رئیسی ضمن اینکه عمل اسلامی، شرعی و مدیریتی است، سبب خنثی سازی توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان نظام اسلامی قصد داشتند که رقابت ها و اختلافات را نیز بعد انتخابات ادامه دهند و این گونه القاء کنند که بدون اتکای بر غرب مشکلات سیاسی و اقتصادی ایران غیر قابل حل خواهد بود.

امام جمعه قم بیان کرد: استکبار جهانی بداند که مردم ایران در سایه اتحاد و همدلی نقشه های شوم آنها را خنثی خواهد کرد و به دستاوردها و پیشرفت های خود ادامه خواهند داد.

وی در ادامه بر لزوم توجه بیشتر نهادهای مختلف شهری به اوضاع فرهنگی قم تأکید کرد و گفت: 26 نهاد فرهنگی در شهر قم وجود دارد که وظیفه سر و سامان دادن به اوضاع اجتماعی و فرهنگی هستند، اما آنها برنامه درستی در این راستا اجرایی نکردند.

امام جمعه قم اظهار کرد: دغدغه های رهبر انقلاب درباره شهر مقدس قم اوضاع حجاب و عفاف، انقلابی بودن و ماندن مردم قم بوده، از این رو باید متولیان فرهنگی قم در این راستا تلاش کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هر مسجدی می تواند با هدایت امام جماعت مناطق پیرامونی خود درباره حجاب و عفاف تذکر دهد تا اینکه سیمای شهر مقدس قم بهتر شود.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: روحانیون، دانشجویان و جوانان درباره تحقق منویات و دغدغه های رهبر انقلاب درباره شهر مقدس قم تلاش کنند و ستاد 19 دی در این زمینه در خدمت مردم قم است.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، بی‌برنامگی و پراکنده‌کاری را از آفات عمر انسان بیان کرد و گفت: امیرالمؤمنین(ع) در روایتی فرمودند افرادی که به کارهای گوناگون و پراکنده می پردازند، هیچ زمانی به اهداف و نقشه ها خود در زندگی دست پیدا نخواهند کرد.

نماینده خبرگان رهبری ابراز کرد: افرادی که در رشته ها و کارهای مختلف ورود پیدا کردند، نخواهند توانست به موفقیت های چشمگیر دست پیدا کنند، زیرا که جمع میان رشته ها و مهارت های مختلف و گاهی متضاد بسیار مشکل و حتی غیر ممکن است.

ارسال نظرات