۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۸۴۸۳۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مکاتب شیعه و سنی وامدار تلاش‌های امام باقر و امام صادق هستند

مکاتب شیعه و سنی وامدار تلاش‌های امام باقر و امام صادق هستند
خراسان شمالی- حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اقدامات امام باقر(ع) در گسترش تشیع گفت: مکاتب شیعه و سنی وامدار تلاش‌های امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان استانی، با اشاره به گلایه‌های به‌حق مردم از صفوف طولانی نانوایی‌ها، اظهار کرد: مسؤولان باید به موضوع صف‌های طولانی نانوایی‌ها و استفاده‌های نابجا از نان ورود و رسیدگی کنند، زیرا اگرچه از سهمیه آرد نانوایی‌ها کم نشده ولی به دلایلی ازجمله انحراف مصرف نان، صفوف نانوایی‌ها شلوغ شده و مردم گلایه دارند.

وی تصریح کرد: البته باید به درخواست‌های نانوایان در بحث قیمت نیز رسیدگی شده تا نارضایتی‌های موجود در این مجموعه رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به خشک‌سالی و کم‌آبی در روستاها و شهرها، خاطرنشان کرد: باید در مصرف آب نیز نهایت صرفه‌جویی را داشته باشیم تا بتوانیم بر کاستی‌های موجود در این بخش فائق آییم.

وی افزود: در بسیاری از روستاها مشکلات زیادی برای آب شرب و آب موردنیاز احشام و باغات وجود دارد که بخشی از این مشکلات با صرفه‌جویی قابل‌رفع است، البته مسئولان هم باید در این زمینه به آنچه وظیفه و تکلیف آن‌ها است، عمل کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد شهادت امام محمدباقر(ع)، اظهار کرد: این امام همام حق ویژه‌ای به گردن همه ما دارند.

وی افزود: دوران امامت امام باقر(ع) حدود 20 سال طول کشید، اما با توجه به محصور بودن اجازه فعالیت‌های گسترده نداشتند، ازاین‌رو بخشی از فعالیت ایشان به کار و تلاش و تولید اختصاص پیدا کرد به‌گونه‌ای که برده‌ها را می‌خریدند، آن‌ها را تربیت دینی کرده و در راه خدا آزاد می‌کردند و همه این پرورش‌یافتگان مکتب امام باقر(ع)، خود مروج فرهنگ ناب اسلام می‌شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امام باقر(ع) با این کار در جامعه مبلغ پرورش می‌دادند؛ یعنی در عین کار و تولید به تربیت نیرو و مبلغ برای جامعه اسلامی نیز اهتمام داشتند.

وی افزود: امام محمدباقر(ع) دانشگاهی ایجاد و شاگردان بسیار زیادی تربیت کردند، به‌گونه‌ای که فقه شیعه توسط ایشان و فرزندانشان بارور شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: نه‌تنها ما شیعیان فقه خود را مدیون تلاش‌های این دو امام بزرگوار هستیم، بلکه بسیاری از مکاتب اهل سنت نیز وامدار امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند.

هادی رحیمی
ارسال نظرات