۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۸۴۸۸۶
نماینده مجلس شورای اسلامی:

روند طولانی اخذ پروانه مانع پیشرفت مسکن ملی شده است

روند طولانی اخذ پروانه مانع پیشرفت مسکن ملی شده است
همدان حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه روند طولانی اخذ پروانه مانع پیشرفت مسکن ملی شده است گفت: در این زمینه شهرداری و نظام مهندسی دخیل هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در شورای مسکن شهرستان همدان با تأکید بر اینکه تأمین مسکن یکی از نیازهای ضروری است که باید به آن توجه شود اظهار کرد: روند طولانی اخذ پروانه که هم شهرداری و هم سازمان نظام مهندسی در آن دخیل هستند، مانع پیشرفت پروژه‌ها بوده که باید حل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نهادهای ذیربط این موضوع را تسهیل کنند افزود: صرف زمان ۸ تا ۹ ماهه برای دریافت یک پروانه اصلا معنایی ندارد و زیبنده نظام اداری ما نیست و باید این مشکل حتما حل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه پروژه‌های معطل مانده در سطح استان باید تکمیل شود گفت: طی بازدیدی که از شهرستان فامنین داشتم با مشکل پروژه‌های نیمه‌کاره بودم که تعیین تکلیف آنها باید محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در همدان ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌ و وجوه اولیه را واریز کرده‌اند اظهار کرد: باید مسکن این افراد زودتر تکمیل و تحویل شود.

فرماندار شهرستان همدان نیز با بیان اینکه در خصوص مسائل و مشکلات مسکن ملی در شهرستان لازم بود بررسی لازم صورت گیرد افزود: استنباط ما این است که در شهرستان همدان باید فراتر از این در مسکن ملی کار شود.

محدعلی محمدی با بیان اینکه مسکن ملی در سه بخش اجرایی می‌‌شود خاطرنشان کرد: بخشی از کار توسط بنیاد مسکن، بخشی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بخشی نیز از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود که روند کار در بنیاد مسکن از سایر بخش‌ها بهتر است‌.

وی با تاکید بر اینکه دنبال حل مشکلات هستیم و باید تسهیل‌گری شود یادآور شد: در این صورت متقاصیانی که پول واریز کردند، زودتر می‌توانند پیشرفت کار را ببینند.

ارسال نظرات