۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۸۴۹۱۶

سریال حضرت یحیی(ع) به جای تلویزیون سر از نمایش خانگی درآورد

سریال حضرت یحیی(ع) به جای تلویزیون سر از نمایش خانگی درآورد
سریال جهانی "حضرت یحیی" در 40 قسمت ( دو فصل 20 قسمتی) ساخته می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا و به نقل از تسنیم، بعد از استقبال گسترده داخلی و بین‌المللی از سریال موفق "یوسف پیامبر" این بار مؤسسه نگار فیلم تبیان قرار است این دو سریال بلند تاریخی را به نمایش‌خانگی و پلتفرم‌های داخلی و بین‌المللی عرضه کنند.

مؤسسه نگار فیلم تبیان در توضیحات بیشتر درباره سریال جهانی "حضرت یحیی(ع) اعلام کرده "زندگی حضرت یحیی(ع) و حوادث بزرگِ آن، بدون شک یکی از دیدنی‌ترین داستان‌های زندگانی پیامبران در طول تاریخ به شمار می‌رودکه به صورت بسیار دراماتیک و جذاب به نمایش در می‌آید."

در این سریال به موازات داستان زندگانی حضرت یحیی(ع)، فرازهایی از زندگانی دو نفر دیگر از انبیای الهی و هم‌عصر حضرت یحیی(ع)، یعنی پدر بزرگوارشان حضرت زکریا(ع) و حضرت عیسی مسیح(ع) در کنار شخصیت نورانی مریم مقدس سلام الله علیها به تصویر کشیده می‌شود.

بر این اساس سریال حضرت یحیی(ع) و مفاهیم ناب و جذاب آن را می‌توان در زمینه وحدت بین‌الادیان به عنوان یک سریال فاخر ایرانی برای عرضه و پخش بین‌المللی قلمداد کرد.

نگارش فیلمنامه این سریال قرآنی، طی مدت دو سال توسط زبده‌ترین نویسندگان و کارشناسان مؤسسه در 40 قسمت (دو فصل 20 قسمتی) به اتمام رسید.

مطالعات اولیه درباره طراحی لباس و صحنه و انتخاب و ساخت لوکیشن‌های سریال در نقاط مختلف کشور در حال پیگیری است.

بزودی خبرهای تکمیلی درباره عوامل و بازیگران این دو سریال در اختیار همه مخاطبان قرار می‌گیرد و مؤسسه نگار فیلم تبیان به عنوان مجری طرح وظیفه سیاستگذاری و نظارت بر روند تولید دو سریال را بر عهده خواهد داشت.

مدت‌ها است در شبکه نمایش‌خانگی خبری از کار تاریخی با محتوا و مجموعه دینی و مذهبی نیست و شاید موفق‌ترین آن سریال "شهرزاد" باشد که حسن فتحی در ابتدای راه کاری تاریخی برای این فضا به جای گذاشت و البته سریال "جیران" را این روزها در حال ساخت دارد. و البته کارهای تاریخی مثل "قبله عالم" حولِ محور ناصرالدین شاه و دوره قاجاریه هم این روزها فیلمبرداری می‌‌شود.

در این سال‌ها تلویزیون پرچمدار حوزه ساخت کارهای مذهبی و دینی بوده که چند سالی است به سراغ ساخت کارهای الف ویژه نرفته و بیشتر سریال‌های متوسط رو به پایین  ساخته شده است.

البته با تغییرات و تحولاتی که در عرصه مدیریت سریال‌سازی تلویزیون اتفاق افتاد بعد از مدت‌ها تحقیق و پژوهش، سریال "سلمان فارسی" داود میرباقری جلوی دوربین رفته است تا برای 1405 آماده پخش شود. 

در این میان آخرین یادگاری کارگردان یوسف پیامبر یعنی فرج‌الله سلحشور، روی میزِ تحقیق و پژوهش دوباره ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان جدید سریال "موسی(ع)" است و باید دید این مجموعه تلویزیونی چه سرانجامی می‌گیرد؟ و از طرفی دیگر، آیا این سریال دینی و مذهبی و کار تاریخی تبیان می‌تواند آن جذابیت‌ها و موفقیت‌های کارهای گذشته‌شان را تکرار کند و مجموعه "یحیی(ع9" هم می‌تواند ظرفیت بین‌المللی شدن پیدا کند یا خیر؟

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سیروس
United States
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
سریال یوسف پیامبر کجاش موفق بود؟
آبروی هر چی پیامبره برد با این بازی ضعیف نقش یعقوب و یوزالسیف.
0
0