۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۸۴۹۴۴
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

انقلاب اسلامی به بانوان جامعه عزت و کرامت بخشید

انقلاب اسلامی به بانوان جامعه عزت و کرامت بخشید
مازندران - حجت الاسلام قائمی نسبت به جریان خزنده فمنیستی در جامعه هشدار داد، گفت: انقلاب اسلامی موجب تقویت عزت و کرامت بانوان جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در همایش معاونان فرهنگی و مبلغان طرح امین استان، فرهنگ را مسیر رسیدن به مدینه فاضله و سعادت انسانی دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام و امام علی(ع) با بهره گیری از ظرفیت فرهنگ توانستند بیشترین جذب را داشته باشند.

وی با بیان این که خداوند متعال یکی از مهم ترین عوامل موفقیت پیامبر گرامی اسلام(ص) در تعامل و ارتباط سازنده با مردم را در حوزه فرهنگی عنوان می کند، افزود: بهره گیری از ابزار فرهنگ در جامعه موجب شد اصول اخلاقی، انسانی و دینی در جامعه نشر و گسترش داده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی در کنار تحولات سیاسی که در جهان ایجاد کرد موجب تأثیرات چمشگیر فرهنگی در بعد داخلی و خارجی شد، ادامه داد: امروز طلاب و مبلغان دینی به عنوان سربازان انقلاب اسلامی، رسالت سنگینی در حفظ فرهنگ دینی جامعه بر عهده دارند.

حجت الاسلام قائمی بر ضرورت شناخت حوزه فرهنگ در جامعه تأکید کرد و با بیان این که عدم شناخت این بخش نه تنها مانع خوب عمل کردن می شود بلکه در برخی مواقع نیز به این حوزه ضربه خواهد زد، افزود: حوزه فرهنگ جامعه به دلیل ظرافت هایی که دارد بسیار مهم و حائز اهمیت است و به همین دلیل اگر به آن توجه نشود، آسیب پذیری در این حوزه بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت و جایگاه مسأله حجاب در ایران اشاره کرد و گفت: چادرهایی که امروز خانم های سرزمین ما استفاده می کنند، ایرانی و مورد تأیید اسلام بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که متأسفانه به ظرافت های زیبا انگارانه حوزه فرهنگی توجهی نشده است، ادامه داد: همین بی توجهی موجب شده وضعیت حجاب در جامعه اسلامی این گونه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به تلاش دشمن تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و با بیان این که دشمن برای استفاده از جاذبه عاطفی و روحی در جامعه از مهندسی معکوس استفاده می کند، خاطرنشان کرد: همین مسأله ضرورت توجه و مطالعه دقیق فعالان حوزه فرهنگی و دینی را بیشتر کرده است.

وی با تأکید براین که سطح مطالعات تخصصی در حوزه فرهنگی و دینی باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: در این حوزه، مبلغان دینی و طلاب حوزه های علمیه به عنوان پرچم داران نشر و گسترش ارزش های معنوی در جامعه رسالت و وظیفه مهم تری بر عهده دارند.

حجت الاسلام قائمی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به جریان خزنده فمنیستی در جامعه هشدار داد و با بیان این که امروز در نظام اندیشه بین المللی با سه موج آن مواجه هستیم، گفت: امروز زنان در دنیای غرب معترف هستند که ما در فرآیند تناسب و تساوی جنسیت و سروری در نظام اجتماعی، عزت و جایگاه خود را در نظام خانه از دست داده ایم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که امروز زن در جامعه اسلامی از یک عزت و کرامت خاصی برخوردار است، افزود: انقلاب اسلامی موجب تقویت عزت و کرامت بانوان جامعه شده است./950/پ210/

ارسال نظرات