۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۸۵۰۲۰
مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق:

نمی توان با یک‌جانبه‌گرایی در عرصه فضای مجازی پیشرفت داشت

نمی توان با یک‌جانبه‌گرایی در عرصه فضای مجازی پیشرفت داشت
اصفهان - حجت الاسلام قطبی گفت: امروز نیازمند یک تقاطع برای ارتباط فضای مجازی و حقیقی هستیم و نمی‌توانیم با یک جانبه‌گرایی در این عرصه پیش برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به نوآوری های دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص «مسأله محوری» گفت: این روش در سایر دستگاه های فرهنگی تا کنون مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه مسأله محوری در فعالیت‌ها و اقدامات تأثیر مستقیم دارد، تصریح کرد: وقتی به سمت مسأله محوری گام برداریم دیگر رویکرد ما مانند گذشته نخواهد بود؛ دگرگونی در عرصه رشته‌های تحصیلی از جمله مسائلی است که در این زمینه صورت گرفته و همگی در مدار مسأله محوری قرار دارد.

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق، خاطرنشان کرد: منظومه پژوهشی ما به سمت خانواده و الهیات رفت و منجر به تأسیس پژوهشکده الهیات و خانواده شد؛ پایداری و کارآمدی خانواده منظومه فعالیت ما در این بستر با برنامه‌ای دقیق، منسجم و منظم بوده است و اکنون پژوهشکده الهیات و خانواده یکی از بهترین پژوهشکده‌های کشور و تنها پژوهشکده حوزوی استان اصفهان است.

وی با اشاره به شکل گیری گروه‌های تخصصی تبلیغ در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با حضور مبلغان تخصصی توانمند، اظهار کرد: در میدان تبلیغ عمومی تغییرات و تحولات لازم را انجام دادیم و توانستیم رویکرد نظام‌واره مسأله محوری را در این عرصه ایجاد کنیم.

حجت الاسلام قطبی به گستردگی فضای مجازی در جامعه و زندگی افراد اشاره کرد و گفت: در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه تأسیس شد و در موازات آن معاونت‌هایی نیز در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان شکل گرفت؛ ما در عرصه فضای مجازی به شدت نیاز به فعالیت داریم و باید بدانیم که هنوز در ابتدای راه قرار داشته و تا نقطه ایده آل فاصله داریم.

وی تصریح کرد: امروز نیازمند یک تقاطع برای ارتباط فضای مجازی و حقیقی هستیم و نمی‌توانیم با یک جانبه‌گرایی در این عرصه پیش برویم.

حجت الاسلام قطبی با اشاره به اقدامات درون زای دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در عرصه های مختلف افزود: امروز چاره‌ای جز بکارگیری فناوری‌های فرهنگی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و دینی نداریم.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام محمد قطبی، رییس پیشین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان به عنوان ریاست جدید دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان معرفی شد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات