۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۸۵۰۳۱
حجت الاسلام اسکندری:

باید روابط میان حوزه قم و نجف تقویت شود

باید روابط میان حوزه قم و نجف تقویت شود
دبیر کنگره علمی امناء الرسل گفت: در بین دو حوزه قم و نجف بزرگان زیادی بودند و هستند که روش علمی، منش اخلاقی و روش تربیتی آنها باید در بین اندیشمندان حوزوی بازخوانی شود.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست خبری کنگره علمی امنا الرسل در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با حضور دبیر و مسؤول کمیته علمی و اجرایی کنگره به همراه جمعی از اهالی رسانه پیش از ظهر امروز برگزار شد.

حجت الاسلام اسکندری دبیر برگزاری کنگره علمی امناء الرسل ضمن خیرمقدم به مهمانان حاضر در جلسه و عرض تسلیت شهادت امام باقر (ع) و حضرت مسلم، به هدف مهم این کنگره اشاره کرد و گفت: علما و بزرگان حوزه علمیه نجف آثار گرانبهای فراوانی را به جای گذاشتند و بعد از ورود آیت الله حائری به قم بزرگان بسیاری را به واسطه حوزه قم تربیت کردند برای همین از جمله اهداف مهم این کنگره، تقویت ارتباط بین حوزه قم و نجف است.

وی در ادامه افزود: یکی از شاگردان آیت الله حائری، حضرت امام خمینی بودند که نه تنها در حوزه علمیه قم آثار و برکاتی فراوانی داشتند؛ بلکه با به راه انداختن انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی شاهد خدمات بسیار زیاد و ارزنده‌ای به اسلام در سطح جهانی هستیم، در بین هر دو حوزه بزرگان زیادی بودند و هستند که روش علمی، منش اخلاقی و روش تربیتی آنها باید در بین اندیشمندان حوزوی بازخوانی شود.

دبیر برگزاری کنگره علمی امناء الرسل، بر معرفی اسطوره‌های علمی، معنوی و اخلاقی حوزه علمیه قم و نجف تاکید داشت و عنوان کرد: کنگره در راستای معرفی علمای گذشته و علمای حاضر اهتمام زیادی دارد و دبیرخانه این کنگره در حوزه قم تشکیل شده که آیت الله اعرافی ریاست آن را برعهده دارد.

وی اظهار داشت: دبیرخانه کنگره در حال حاضر با ۱۳ مرکز مهم علمی برای بهتر برگزار شدن آن همکاری دارد از جمله؛ موسسه و دانشگاه دارالحدیث، آستانه حضرت عبدالعظیم حسنی، موسسه امامت، موسسه اسراء، موسسه ذریه النبویه، دانشگاه قرآنی سازمان اوقاف و جامعه الزهرا و... نیز با کنگره همکاری دارند، درضمن طی صحبت‌هایی که با مرکز استراتژیک حرم حضرت ابالفضل(س) داشتیم دبیرخانه‌ای نیز در نجف احداث شده است تا با مشارکت و همکاری مراکز علمی مهم عراق بتوانیم کنگره‌ای بسیار موثرتر را شاهد باشیم.

حجت الاسلام اسکندری ضمن معرفی شخصیت شاخص کنگره امنا الرسل ابراز داشت: ما پس از همفکری با صاحب نظران به این نتیجه رسیدیم که شخصیتی که در کنگره به آن بپردازیم از علمای معاصر، اما ناشناس باشد بنابراین آیت الله سید محمدمهدی موسوی الخرسان را انتخاب کردیم.

وی دربارۀ آیت الله موسوی الخرسان گفت: ایشان متولد و ساکن نجف هستند، از خاندان معروف الخرسان که علمای بسیاری را به جامعه تحویل داده‌اند، می‌باشد. آیت الله موسوی الخرسان بیش از ۹۰ سال عمر دارند و در طی ۷۰ سال گذشته تحقیقات فراوانی انجام داده‌اند که قریب به ۶۰ جلد آثار چاپ شده و ۶۰ جلد هم آثار چاپ نشده دارند که تاحدی برای حوزه نجف نیز گمنام بودند.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نظرزادهگان
United States
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
آقای فاتح مسئول شفقنا تلاش زیادی برای شقاق بین قم و نجف انجام داده..
1
0