۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۸۵۰۳۸
رئیس اداره مسلمانان قزاقستان:

روابط ایران و قزاقستان در طول تاریخ برادرانه و دوستانه بوده است

روابط ایران و قزاقستان در طول تاریخ برادرانه و دوستانه بوده است
نوروزبای حاجی تاغان اولی، در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان گفت: روابط ایران و قزاقستان در طول تاریخ برادرانه و دوستانه بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، علی اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان با نوروزبای حاجی تاغان اولی، مفتی اعظم و رئیس اداره دینی مسلمانان قزاقستان در محل اداره مفتیات دیدار و گفت‌وگو کرد.

طالبی‌متین در سخنانی بیان کرد: روابط ایران و قزاقستان در حوزه‌های مختلف رو به پیشرفت است و مسئولان ارشد دو کشور اراده جدی به توسعه مناسبات دوجانبه از جمله در حوزه فعالیت‌های دینی دارند.

رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان افزود: جمهوری قزاقستان با ابتکار برگزاری کنگره ادیان سنتی و جهانی نشان داده امور معنوی و گفتگوی مناسب ادیان در جهان کنونی واجد اهمیت است و گفتگوهای بین دینی می‌تواند تأمین کننده آرامش و تعالی جوامع و مانع بزرگی در برابر چالش‌های کنونی جهان باشد.

وی مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با برگزاری همه ساله گفتگوهای درون دینی تحت عنوان وحدت اسلامی و با تأکید به تقریب مذاهب اسلامی نشان داده، رشد و پیشرفت کشورهای مسلمان منوط به اتحاد، یکپارچگی، انسجام و همبستگی همه مسلمانان است.

رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان اضافه کرد: زمینه‌های زیادی برای کار مشترک وجود دارد و رایزنی فرهنگی برای همکاری آمادگی دارد.

نوروزبای حاجی تاغان اولی، رئیس اداره مسلمانان قزاقستان نیز در سخنانی، گفت: ایران و قزاقستان دو کشور همسایه از طریق دریای خزر هستند و همیشه روابط توأم با دوستی و برادرانه با یکدیگر داشته‌اند.

وی همچنین، اظهار کرد: نورسلطان نظربایف، اولین رئیس جمهور کشور ما در طول 30 سال استقلال در پیشرفت کشور نقش بسزایی داشته و قاسم ژومارت توکایف که در زمینه روابط دیپلماسی تخصص دارد، در این جهت نیز گام های مهمی بر می‌دارد.

مفتی اعظم قزاقستان با اعلام آمادگی برای همکاری با رایزنی فرهنگی کشورمان گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های همکاری دو طرف استفاده بیشتری به عمل آید./۹۸۸/

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات