۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۸۵۱۱۳
کابینه تراز؛

اقتصاد و فرهنگ اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد

اقتصاد و فرهنگ اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد
حجت الاسلام احتشام گفت: باید هیأت دولت سیزدهم در بعد اقتصادی از تمام ظرفیت سرمایه‌های داخلی در جهت خنثی سازی تحریم‌ها بهره ببرد.

حجت الاسلام علی احتشام، امام جمعه موقت کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به شاخصه ها و معیارهای اعضای کابینه دولت سیزدهم گفت: در شرایط فعلی کشور که در گام دوم انقلاب اسلامی به سر می بریم، حمایت از محرومان و مستضعفین و مبارزه با تبعیض و رانت خواری، کار جهادی فرزندان امامین انقلاب را می طلبد.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در رهنمودی فرمودند که منظور ما از کار جهادی، همان کاری است که آیت الله رئیسی در قوه قضاییه انجام داد، تصریح کرد: وزیران دولت سیزدهم باید انقلابی و اعتقاد راسخ به اندیشه های امامین انقلاب داشته و همچنین معتقد به فعالیت های جهادی باشند.

حجت الاسلام احتشام با بیان اینکه گرفتاری اصلی در اقتصاد کشور، رکورد در تولید است، ابراز داشت: باید اعضای هیأت دولت سیزدهم با تلاش در جهش تولید داخلی این معضل را حل کنند.

امام جمعه موقت کاشان اظهار کرد: باید هیأت دولت سیزدهم، از توطئه هایی که استکبار جهانی و غربی های قدار و مکار برای کشور ما ترسیم کردند، عبور کنند و برنامه هایی را با تکیه بر توان داخلی برای حل مشکلات ترسیم کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: باید کابینه دولت انقلابی در مرحله عمل و اجرایی نیز فعالیت شبانه روزی در خدمت به مردم داشته باشند و نباید وزیران فعالیت های خود را در چارچوب کارهای اداری خلاصه کنند.

وی با بیان اینکه باید هیأت دولت سیزدهم از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی به خوبی دفاع کنند، گفت: با تلاش های جهادی و مطلوب هیأت دولت سیزدهم نقطه امید مردم به آینده نظام اسلامی افزایش و اوضاع اقتصادی کشور روز به روز بهبود خواهد یافت.

امام جمعه موقت کاشان بیان کرد: آنچه در دولت های قبلی و دولت گذشته نتوانست اعتماد مردم را جلب کند، عدم سرو سامان یافتن اوضاع اقتصادی بوده است.

وی با بیان اینکه باید سروسامان دهی معضلات اقتصادی کشور اولویت اصلی دولت سیزدهم قرار گیرد، افزود: توصیه اصلی ما به آیت الله رئیسی به عنوان رییس جمهور منتخب این است که اولویت نخست دولت سیزدهم را سرو سامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور، مبارزه با تبعیض و رانت خواری در بانک ها و بورس و بهره گیری از نقدگینی سرگردان بخش خصوصی قرار دهد.

حجت الاسلام احتشام بیان کرد: دولت سیزدهم با استفاده از ظرفیت های داخلی و راهبری نقدینگی سرگردان می تواند کسری بودجه را به خوبی جبران کند و قطعا نیازی به تمسک سرمایه گذاری خیالی کشورهای خارجی در ایران نخواهند داشت و تحریم های خارجی بی اثر خواهد شد.

وی بر ضرورت توجه دولت سیزدهم بر سروسامان دهی اوضاع فرهنگی کشور تأکید کرد و گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما باید با تحریف ها مبارزه کنیم و راه مبارزه با تحریف ها، شفاف سازی است.

امام جمعه موقت کاشان بیان کرد: مسیر رییس جمهور منتخب و رییس جدید قوه قضاییه در جمع کردن اصحاب رسانه و شفاف سازی عملکرد خود، می تواند الگو و رویکرد مناسبی برای مبارزه با تحریف ها باشد.

حجت الاسلام احتشام بیان کرد: باید هیأت دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در بعد اقتصادی از تمام ظرفیت سرمایه های داخلی در جهت خنثی سازی تحریم های خارجی بهره ببرد، همچنین در بعد فرهنگی نیز کابینه دولت جدید به مبارزه با تحریف های داخلی و خارجی بپردازد.

ارسال نظرات