۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۸۵۱۵۶

نماز عید قربان در ۱۳ نقطه از استان خراسان جنوبی اقامه می شود

نماز عید قربان در ۱۳ نقطه از استان خراسان جنوبی اقامه می شود
خراسان جنوبی - امروز شمیم دل انگیز عطر دعای عرفه در ۱۷۵ تقطه از استان خراسان جنوبی می‌پیچد و فردا نیز نماز عید قربان در ۱۳ نقطه از استان اقامه می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، روز نهم ذی الحجه بار دیگر فرا رسید روزی برای نیایش و دعا با معبود، این روز در حالی روز رحمت الهی است که بنا به گفته ائمه معصومین(ع) درهای رحمت خدا باز است و معبود توبه گناهکاران را می‌بخشد و گویی این روز برای جاماندگان شب قدر و فرصتی برای بخشیدن شدن است و دعا کردن در این روز بسیار توصیه شده است.

آری امروز روز نیایش با معبود است، امروز عطر دعای عرفه در جای جای استان می‌پیچد و مردم ولایتمدار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور در امامزادگان، مساجد و حسینیه‌ها این دعای روح بخش را زمزمه می‌کنند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از قرائت دعای عرفه در 175 مسجد و هیات در استان خبر داد و افزود: امسال با توجه به شرایط قرمز کرونایی در خراسان جنوبی، نماز عید سعید قربان و دعای عرفه در مساجدی که شرایط لازم از جمله فضای باز داشته باشند قرائت می‌شود.

حجت الاسلام رضایی افزود: دعای عرفه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به همراه داشتن محلول ضد عفونی و ماسک در فضای باز برگزار خواهد شد و برای کاهش تراکم جمعیت تعداد مکان‌های برگزاری مراسم را امسال افزایش داده ایم.

وی با بیان اینکه دعای عرفه در بیرجند در 16 نقطه قرائت می‌شود افزود: مراسم پر فیض دعای عرفه در امامزادگان باقریه ساعت 17:30 به صورت مستقیم پخش می‌شود.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه دعای امام حسین در روز عرفه از مهم ترین اعمال این روز است که بعد از نماز ظهر و عصر خوانده می‌شود گفت: امسال دعای پر فیض عرفه در 175 مسحو و هیات استات قرائت می‌شود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان نیز از برگزاری نماز عید سعید قربان در 13 نقطه استان خبر داد و گفت: نماز عید قربان با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی در 13 نقطه استان شامل نیمبلوک، آرین شهر، نهبندان، خضری دشت بیاض، درمیان، آیسک، سربیشه، اسلامیه، بشرویه، طبس، درح، شوسف و قاین برگزار می‌شود.

ارسال نظرات