۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۸۴۹۸۰
حجت الاسلام شکریان خبر داد؛

برگزاری دعای عرفه در ۲۹۰ مسجد مازندران با رعایت اصول بهداشتی

برگزاری دعای عرفه در ۲۹۰ مسجد مازندران با رعایت اصول بهداشتی
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری دعای پر فیض عرفه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در 290 مسجد استان خبر داد.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تبریک فرا رسیدن عید قربان، گفت: ۲۹۰ مسجد و اماکن مذهبی در مازندران آماده برپایی مراسم دعای عرفه با رعایت دقیق شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی هستند.

وی با تاکید بر هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم معنوی دعای عرفه در ماه ارزشمند ذی الحجه، اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته و با توجه به تجربه موفق برگزاری مراسمات آئینی در سال های گذشته به ویژه برگزاری دعای عرفه در شرایط کرونایی، ۲۹۰ مسجد و اماکن مذهبی در تمامی شهرهای مازندران آماده برپایی این مراسم معنوی هستند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به اهمیت بهره گیری از فیوضات ماه ذی الحجه و فرصت بسیار ارزشمند معنوی آن برای بندگان مؤمن و مسلمانان و اهمیت  برگزاری دعای عرفه در این ماه، افزود: یکی از مهم ترین اعمال مستحبی این ماه برگزاری باشکوه دعای عرفه است که باید از این فرصت ارزشمند و معنوی آن کمال بهره را برد.

استاد حوزه علمیه مازندران به برکات و فضایل روز عرفه اشاره کرد و تصریح کرد: روز عرفه روز ارزشمندی است که به مانند این روز بزرگ وجود ندارد و خداوند این فرصت ویژه را برای بندگان در جهت خودسازی خود و توبه و بازگشت پس از شب قدر قرار داده است.

وی ادامه داد: بر اساس روایات، خداوند در روز عرفه با عنایت خاصی به بندگان خود نگاه می کند و نباید حتی یک لحظه از این روز به ویژه هنگام دعای عرفه مورد غفلت قرار بگیرد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به مضامین سراسر بلند نورانی دعای عرفه، خاطرنشان کرد: دعای عرفه یادگار برجای مانده از سیدالشهدا(ع) است که در آن مضامینی برای شناخت انسان و جایگاه او در مقابل پروردگار قرار دارد و بنده با شناخت جایگاه حق تعالی و خود در این عالم، سر به سجده در مقابل ساحت پروردگار متعال می گذارد.

استاد حوزه علمیه مازندران تاکید کرد: بشر در زندگی امروز غرق در مادیات شده است و این مسأله موجب غفلت او از معنویات گردید که برگزاری دعا و ارتباط معنوی با پروردگار متعال می تواند تسکین دهنده آلام روحی بشر باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود قرائت این  دعای ارزشمند را زمینه کسب معرفت الهی دانست و تأکید کرد: همه مساجد استان فعال هستند و همه مجموعه های برگزار کننده دعای عرفه نسبت به رعایت شیوه نامه ها، دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان مصمم هستند و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و استفاده از وسایل شخصی جزء الزامات برگزاری این مراسم معنوی است.

حجت الاسلام شکریان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بیانات بسیار ارزشمند رهبر معظم انقلاب پیرامون بهره گیری  از ظرفیت دعا و توسل  برای ریشه کن کردن این بیماری منحوس، خاطر نشان کرد: برگزاری دعای عرفه و قرائت این دعای ارزشمند همواره مورد تاکید بزرگان دین بوده است و باید به تعبیر رهبری معظم انقلاب باید از ظرفیت این دعاها و توسل ها برای ریشه کن کردن این بیماری و ویروس منحوس کرونا بهره گرفت./950/ت310/

ارسال نظرات