۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۸۴۸۵۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

فرهنگ جامعه باید بر اساس اندیشه های «غدیر» پایه ریزی شود

فرهنگ جامعه باید بر اساس اندیشه های «غدیر» پایه ریزی شود
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که همه باید برای ترویج اندیشه های غدیر در جامعه بیشتر تلاش کنند، گفت: فرهنگ جامعه باید بر اساس اندیشه های غدیر پایه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به اهمیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: باید برای تقویت این فرهنگ ناب همه به میدان بیایند.

وی با بیان این که متأسفانه هنوز عزم جدی در برخی ها برای تقویت مسأله عفاف و حجاب در جامعه وجود ندارد، افزود: این که پس از گذشته چهار دهه از پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی موضوع عفاف و حجاب هنوز در صدر دغدغه‌مندی‌ها وجود دارد، جای بسی تأسف است.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که باید بپذیریم در حوزه عفاف و حجاب در کشور کم کاری و کم توجهی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مسأله عفاف و حجاب باید در صدر دغدغه مندی همه مدیران و مسؤولان کشور قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مسأله عفاف و حجاب ارتباطی به دولت ها ندارد و نباید به یک مقوله سیاسی تبدیل شود، تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه باید نسبت به این فریضه مهم دغدغه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با انتقاد از وضعیت بی حجابی در جامعه بر ضرورت برخورد با مروجان بدحجابی در جامعه تأکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، موضوعی فرا دستگاهی است و همه در قبال این موضوع وظیفه دارند.

امام جمعه ساری با بیان این که چرا باید در برخی فروشگاه ها لباس های غیر متعارف و نامناسب وجود داشته باشد؟ خاطرنشان کرد: متأسفانه این شرایط موجب شده افراد مؤمن و متدین نتوانند به لباس های مناسب دسترسی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که متأسفانه در جامعه دینی دسترسی به لباس های نامتعارف بسیار آسان است، افزود: این درحالی است که افراد مؤمن که به مسأله حجاب و عفاف توجه بیشتری دارند از لباس های مناسب در فروشگاه ها محروم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که خلأ فرهنگی و بدحجابی امروز نتیجه عدم نظارت صحیح در کشور است، تصریح کرد: باید همه دستگاه ها و نهادهای مربوط بر این مسأله مهم نظارت جدی و نسبت به این موضوعات مهم احساس مسؤولیت داشته باشند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن دهه امامت و ولایت اشاره کرد و با بیان این که همه باید برای ترویج اندیشه های غدیر در جامعه بیشتر تلاش کنند، گفت: فرهنگ در جامعه ما باید بر اساس اندیشه های غدیر پایه ریزی و تقویت شود./950/

ارسال نظرات