۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۸۴۹۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

عزاداری محرم تعطیل بردار نیست / ضرورت اجرای مراسمات با رعایت اصول بهداشتی

عزاداری محرم تعطیل بردار نیست / ضرورت اجرای مراسمات با رعایت اصول بهداشتی
مازندران - حجت الاسلام شکریان بر ضرورت برگزاری اعیاد و شهادت های ائمه اطهار(ع) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در سومین جلسه ستاد عملیات محرم این اداره کل، گفت: هیأت های مذهبی در تبعیت از فرامین رهبری معظم انقلاب پیشگام هستند و حرکت های فرهنگی هیئات مذهبی اثرات بسیار مطلوبی برای جامعه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به ظرفیت های بسیار عظیم هیأت های مذهبی در حوزه فرهنگ سازی و تمدن سازی، اظهار داشت: نقش هیأت های مذهبی و جایگاه آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست و هیات بزرگترین پایگاه دینی، اجتماعی و سیاسی در جامعه اسلامی بشمار می رود و یکی از ارکان مهم فرهنگ سازی و تمدن سازی در جوامع اسلامی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای برگزاری دعای عرفه و اعیاد قربان و غدیر با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در استان، افزود: هیأت های مذهبی باید کانون بصیرت افزایی و الگوی تبعیت از فرامین رهبری معظم انقلاب باشند.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی وقایع تاریخ اسلام به ویژه واقعه غدیر، تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل در بوجود آمدن واقعه خونین دشت نینوا و عاشورا، عدم شناخت امت اسلامی از فرهنگ غدیر است.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با تأکید بر فعال بودن همه هیأت های مذهبی در مراسم های ماه محرم با رعایت دقیق شیوه نامه ها و دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت شعائر دینی یک وظیفه دینی و ملی است که همه باید به آن توجه کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه های مذهبی به ویژه اعیاد و شهادت های ائمه اطهار(ع) تعطیل بردار نیست، تصریح کرد: به طور حتم برنامه های ماه محرم امسال نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با شکوه و عظمت خاصی برگزار خواهد شد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم این چنین برنامه های مهمی در جامعه اسلامی کمرنگ شود.
 
حجت الاسلام شکریان، تعطیلی برنامه های مذهبی در کشور را خواست اصلی دشمنان دین و انقلاب دانست و بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت شعائر دینی در جامعه بهره گیریم.
 
وی در ادامه گفت: هیأت های مذهبی ثابت کردند در شرایط شیوع این ویروس منحوس کرونا هم می توانند فعالیت کنند و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند مسجدی ها، هیأت های مذهبی و فعالان حوزه دین در رعایت این شیوه نامه ها و پروتکل ها از دیگر اقشار جامعه مصمم تر و دقیق تر هستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با اشاره به اهمیت کار تربیتی و کادر سازی در حوزه فعالیت هیأت های مذهبی، تأکید کرد: از ابتدای مسیرحرکت حضرت سیدالشهداء(ع) تا واقعه جانسوز دشت کربلا و عاشورا، کار فرهنگی و تربیتی است و هر چقدر شور با شعور هم آمیخته تر شود اثرات بیشتری در جامعه و افراد آن جامعه خواهد داشت.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، قیام خونین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش را نقطه عطف مبارزه با استبداد، فساد و ظلم دانست و بیان داشت: امروز ایران اسلامی و شیعیان جهان با برپایی خیمه عزای امام حسین (ع)، گفتمان عاشورایی انقلاب اسلامی را فریاد می زنند.
 
حجت الاسلام شکریان ادامه داد: به طور قطع مبانی و گفتمان عاشورایی روزی کمر مستکبران عالم را خواهد شکست و پیروزی و نصرت الهی تحقق پیدا خواهد کرد./950/پ210/
ارسال نظرات