۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۸۵۲۷۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

وضعیت امروز خوزستان، نتیجه بی کفایتی برخی دولتمردان است

وضعیت امروز خوزستان، نتیجه بی کفایتی برخی دولتمردان است
مازندران - امام جمعه ساری با انتقاد شدید از عملکرد ضعیف برخی از مدیران کشور، گفت: بخشی از مسؤولانی که امروز به نام تدبیر و امید در کشور حضور دارند واقعاً بی تدبیر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت ایام الله دهه غدیر و امامت، غدیر را یکی از مهم ترین شعائر الهی دانست و گفت: باید متناسب با شرایط فعلی، این روز مهم را بزرگ بداریم و تجلیل کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز عملکرد مسؤولان تبیین کننده جایگاه دین و ارزش های الهی در جامعه است، افزود: اگر نظام و انقلاب در حوزه شعارهای حکومت عدل علوی موفق عمل کنیم، آن گاه جایگاه دین و حکومت داری در جهان مشخص خواهد شد.

امام جمعه ساری ادامه داد: اگر در این مسیر موفق عمل نکنیم و حکومتی که با آن نظام به وجود امده ناکارآمد باشد آن وقت اصل جریان غدیر زیر سؤال می رود، چون پیام غدیر حکومت داری است و همراهی دین با سیاست است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که عملکرد امروز ما یک نوع غدیر دیگری است، گفت: مسؤولان با عملکرد خود می توانند آن غدیر را تثبیت و یا با عملکرد ناقص خود آن غدیر را زیر سؤال ببرند.

وی با بیان این که دشمنان نمی خواهند خدمات و نقاط قوت نظام بازگو و بیان شود، ادامه داد: علیرغم همه خدمات و پیشرفت هایی که در طول 42 سال اخیر صورت گرفته، اما هنوز ضعف هایی نیز در کشور وجود دارد که به دلیل ناکارآمدی و بی تدبیری بخشی از مسؤولان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که بخشی از مسؤولانی که امروز به نام تدبیر و امید در کشور حضور دارند واقعاً بی تدبیر هستند، تصریح کرد: همین مسؤولان سال 96، ده هزار میلیارد تومان اعتبار برای آب و فاضلاب خوزستان تخصیص دادند، اما امروز پس از گذشت پنج سال از آن مصوبه، وضعیت خوزستان این گونه است.

امام جمعه ساری، وضعیت امروز خوزستان را نتیجه بی کفایتی برخی مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر خوزستان، امروز شرایط آب مازندران نیز بسیار حاد است و تنها 12 درصد آب های سطحی در استان مهار می شود و بسیاری از روستاهای ما با تانکر آب رسانی می شوند و تالاب و جزیره میانکاله به بیابان کاله تبدیل شده و خطر بیابان و ریزگردها هم مازندران را تهدید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که امروز به خاطر بی کفایتی مسؤولان، صدهاهزار تن نهاده های دامی در بندر امیر آباد در حال پوسیدن است و دام های سبک و سنگین به خاطر نداشتن خوراک در حال ذبح شدن هستند، ادامه داد: همچنین به خاطر بی کفایتی مسؤولان، چوپ جنگل های هیرکانی در معرض قاچاغ قرار گرفته و صنعت چوب و کاغذ مازندران که در خاورمیانه منحصر به فرد است در حال تعطیلی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که اگر با همین شرایط پیش برویم وضعیت فردای مازندران نیز همانند امروز خوزستان خواهد بود، افزود: یک عده به خاطر بی کفایتی و بی تدبیری های خودشان این بلاها را سر مملکت آوردند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمنان در بیرون و عوامل آنها در داخل در تلاش هستند از وضعیت امروز خوزستان سوء استفاده کنند، گفت: این عده می کوشند جریان مطالبات و اعتراض به حق مردم را به سمت نظام هدایت کنند، این در حالی است که ما از مسؤولان ناکارآمد گلایه مند هستیم نه نظام و باید یقه مسؤولان را بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که اجازه سوء استفاده به این عوامل اندک آشوب طلب و مزدور استکبار جهانی را نخواهیم داد، تصریح کرد: در عین که پیگیری مطالبات را حق مردم می دانیم، اما اجازه آشوب به افراد فرصت طلب را نمی دهیم و آمریکا و عوامل آنها را از میان صفوف مردم با سنگ مرگ بر آمریکا بیرون خواهیم کرد./950/پ201/

ارسال نظرات