۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۶۸۵۳۵۷
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی محافظت از مرزهای عقیدتی است

رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی محافظت از مرزهای عقیدتی است
مازندران - حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به اینکه رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی محافظت از مرزهای عقیدتی است، گفت: نباید از تبیین پدیده اسلام ناب فاصله بگیریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی امروز در گردهمایی رؤسای تبلیغات اسلامی استان، ضمن تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد تمدن اسلامی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با بهره گیری از مفاهیم قرآنی و احادیث و روایات و با بازخوانی و اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی حرکت می کند.
 
وی با بیان این نکته که نباید از تبیین پدیده اسلام ناب فاصله بگیریم و غافل شویم و به مسائل حاشیه ای بپردازیم، افزود: در تعبیر بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری آمده که جهان تا پیش از پیروزی انقلاب در سلطه دو قطبی شرق و غرب بود و با آمدن انقلاب اسلامی خط بطلانی بر هر دو مکتب حاکم بر جهان یعنی بلوک شرق و غرب کشیده شد.
 
حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به تفکرات برخی از غربگران در دهه اول انقلاب، ادامه داد: تعبیر امام راحل این بود ما از شر الحاد شرق به شر ظلم غرب پناه نمی بریم و انقلاب مقابل این دو ایستاد و بعد از  سال ها فروپاشی بلوک شرق امروز دوقطبی بین اسلام و غرب بوجود آمده است.
 
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به فروپاشی غرب اشاره کرد و گفت: امروز می بینیم غرب در برهه های مختلف تحقیر می شود و آمریکا شبانه از افغانستان فرار می کند.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بر اساس آموزه های اسلام نباید در مقابل کفر سر فرود بیاوریم، بر لزوم مقاومت در برابر استکبار جهانی تأکید کرد و افزود: تفکر سیاسی اسلام ناب، مقابله با دشمن و ایمان به وعده الهی است.
 
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که برای فتح قله توحید و رسیدن به غایت اصلی، باید دامنه ولایت را ترسیم کنیم، گفت: فقه اکبر و اصغر که مورد اشاره امام راحل، مقام معظم رهبری و علما است در عرض هم هستند که رسیدن به قله توحید را فراهم می کنند.
 
حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به این که امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب ما در یک پیچ تاریخی هستیم که برای عرضه کردن اسلام به جهان و به اهتزاز درآوردن پرچم اسلام بر بلندای جهان، باید حرف جدید به جهان عرضه کنیم، تصریح کرد: آن حرف نو همان توحید است، اما توحیدی که در همه لایه های زندگی بشر معنا پیدا می کند و منتشر می شود و امتداد دارد.
 
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که تفکر سیاسی اسلام ناب، مقابله با دشمن و ایمان به وعده الهی مسأله جدی و اصلی ما است و ما این را انتخاب کردیم، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای تربیت انسان هایی است که دارای اندیشه جهادی، روحیه جهادی و عمل جهادی باشند؛ رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی محافظت از مرزهای عقیدتی است.
 
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این نشست به اهمیت برگزاری مجالس و محافل جشن غدیر و محرم اشاره کرد و بیان داشت: همه ی برنامه های دینی به ویژه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان برگزار خواهد شد.
 
وی به طرح اعزام مبلغ به اماکن برگزاری مراسم اشاره کرد و افزود: راه اندازی پویش های محرم و اعزام روحانیان و همچنین برگزاری روضه های خانگی از جمله محورهای محرم ۱۴۰۰ است./950/پ202/
ارسال نظرات