۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۸۵۳۹۱
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم؛

خوزستان غفلت ها و سوء مدیریت‌های زیادی را شاهد بوده است

خوزستان غفلت ها و سوء مدیریت‌های زیادی را شاهد بوده است
آذربایجان شرقی - امام جمعه تبریز گفت: مردم، گلایه خود را از مسیر قانونی پیگیری کردند، ضمن اینکه ورود ارتش و سپاه در آبرسانی و خدمات رسانی قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری رسا در آربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همه نهادها نقشی در پررونق‌تر شدن انتخابات داشتند که مردم مهمترین نقش را در انتخابات ایفا کردند، اظهار داشت: صداوسیما در انتخابات سنگ تمام گذاشته و فعالیت شبانه روزی داشت.

وی تنش آبی در خوزستان و لزوم عزم ملی برای حل مشکل این استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایران در طول تاریخ با کم آبی عجین بوده ولی ایرانیان با ساخت سازه هایی، آب را مدیریت کردند اما از سه دهه قبل مدیریت منابع آب بدون نقشه راه با سوءتدبیر بوده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه خوزستان غفلت ها و سوء مدیریت‌های زیادی را شاهد بوده است افزود: مردم نجیب و کم نظیر خوزستان که سال‌ها سنگر دفاع از ایران بوده و نجیبانه به این مشکلات اعتراض دارند که حساب خود را از مزدوران جدا کردند و به فراخوان دشمن بی اعتنایی کردند.

وی افزود: مردم، گلایه خود را از مسیر قانونی پیگیری کردند، ضمن اینکه ورود ارتش و سپاه در آبرسانی و خدمات رسانی قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه، سالگرد اقامه اولین نمازجمعه را در کشور یادآور شد و گفت: اسلام به سه اجتماع بزرگ اهمیت می‌دهد، اجتماعات روزانه در نماز جماعت، اجتماع هفتگی در نمازجمعه و اجتماع سالانه حج در کنار کعبه که نقش نمازجمعه به دلیل خطبه محور بودن، اهمیت خاصی دارد چراکه نمازجمعه در قرآن در ردیف سه موضوع اساسی توحید، امامت و جهاد آمده است و این گویای اهمیت آن است.

وی با تاکید بر اینکه همگان باید به شرکت در نمازجمعه اهمیت قائل شوند، ابراز داشت: با وجود کرونا، نمازجمعه با فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان با شکوه‌تر برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تبریک دهه ولایت و امامت، عید غدیر را از اعیاد مهم شیعیان دانست و افزود: اهم وظایف ما در راستای بزرگداشت غدیرخم به عنوان عیدالله الاکبر است، شناساندن و تبیین فرهنگ غدیر و ولایت و بهره برداری از ابزار هنر و رسانه برای ترویج این فرهنگ از اولویت‌های اقدامات ما برای غدیر باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه چشاندن اعتقاد به ولایت با سنت حسنه رسیدگی به محرومان باشد، اضافه کرد: احیا و گسترش فرهنگ کهن و موثر اطعام غدیری با سفره های احسان علوی گسترش یابد ضمن اینکه در تمام برنامه‌ها، اهتمام به نشر، پخش و شرح خطبه غدیر در اولویت قرار گیرد.

وی خواستار برگزاری جشن‌های باشکوه غدیر و تجلیل از سادات شد و گفت: برگزاری نشست های عمومی و تخصصی و همت جهادی رسانه ملی برای ترویج بیش از پیش معارف علوی و فرهنگ وحدت بخش غدیری مورد توجه جدی فعالان فرهنگی قرار گیرد.

وی با تقدیر از هیئت های عزاداری که قرار شد عزاداری های محرم را بعد از روز مباهله آغاز کنند، گفت: خوشبختانه هیئت ها همراه شده و در این زمینه پیشقدم شدند لذا امیدوارم بتوانیم عید غدیر باشکوهی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
با سلام و درود بر مردمان شریف و نجیب وولایتمدار استان های خوب خوزستان و آذر بایجان ، چون در مورد عزیزان خونگرم و مهربان خوزستان پیش از این سروده ای نو شته ام در اینجا میخواهم در مورد عزیزان تبریزی نیز سروده ای را بیاورم ( حقیر از قزوین هستم ، ساکن تهران و ارادتمند تمام عزیزان آذر بایجان و تمامی ترک زبانان دوست داشتنیمان ). در جهان شهری چو تبریز کو ، نشان _ده که دادند بهر عزت جانشان __می رسانند یاری لازم به خلق __جان دشمن را بر ون آرند ز حلق __شرزه شیرند و غیور و پر توان __هر کدام محکمتر از یکصد جوان __هر زمان از بهر حفظ دین خود __پایداری می کنند هر جا که شد __از اینروقلبمان است جای تبریز __ز عشق مردمش هستیم لبریز . هر یرده ترک وار اولسون __آلله اولارا یار اولسون . با عرض ادب محمد مهدی اسلامی
0
0